پاسخ های انجمن ایجاد شده است

مشاهده 1 - 15 از 16 پست
  • بهناز رنود

    عضو
    6 شهریور 1400 در 13:46

    سلام. فعالیت جالب و متفاوتی است و دانش آموزان استقبال خواهند کرد.

    در این فعالیت چه اهدافی مد نظر است؟

  • بهناز رنود

    عضو
    6 شهریور 1400 در 13:40

    سلام. چه قدر این بازی ویژگی های خوبی را در بچه ها ایجاد میکند. این بازی ایده خودتان است یا در کتابی که معرفی کردید وجود دارد؟

  • بهناز رنود

    عضو
    5 شهریور 1400 در 23:15

    چه قدر زیبا و خواندنی بود. منتظر ادامه تجربه شما هستم.

  • بهناز رنود

    عضو
    3 شهریور 1400 در 21:11

    سلام. این موضوع برای من هم جای سوال است و امیدوارم از این گفتگو نکات خوبی یاد بگیرم.

    میدونم چند نکته را باید رعایت کرد.

    اینکه درس قرآن اولین ساعت هر روز باشد.

    در پایه اول ابتدایی حتما دو ساعت فارسی متوالی باشد.

    منتظر خواندن قواعد دیگه نوشتن برنامه کلاسی هستم.

  • بهناز رنود

    عضو
    7 مرداد 1400 در 21:29

    چه قدر عالی که به شرایط دانش آموزان توجه می کنید.
    چه برنامه هایی برای سال تحصیلی مجازی آینده (در صورت مجازی شدن) دارید؟
    تجربه شما به بقیه همکاران برای بهتر برگزار کردن کلاس های مجازی کمک خواهد کرد.

  • بهناز رنود

    عضو
    7 مرداد 1400 در 21:20

    سلام. فکر میکنم استفاده از محتوا آموزشی دیگر همکاران تاثیر بدی روی دانش آموزان دارد.
    استفاده تکمیلی از محتوا های برتر باعث افزایش کیفیت تدریس می شود.
    اما استفاده زیاد باعث القا این تفکر میشود که معلم از مسئولیت خود شانه خالی کرده است.
    از طرفی ارتباط دانش آموزان با معلم(تصویری و صوتی) در یادگیری نقش مهمی دارد و غافل شدن از این مهم باعث بی رغبتی آنها نسبت به کلاس خواهد شد.

  • بهناز رنود

    عضو
    3 تیر 1400 در 17:14

    چه قدر جالب و زیبا بود. اجرای جشن های باستانی بر تقویت هویت ایرانی موثر خواهد بود.

  • بهناز رنود

    عضو
    26 خرداد 1400 در 19:31

    سلام و وقت به خیر.
    شیوه کار شما بسیار زیبا و خلاقانه و کاربردی بوده است. من از کلاس های قرآن، مطلب قابل توجهی به یاد ندارم و فکر میکنم تنها به روخوانی و معنی کردن قرآن خلاصه می شد. من هم فکر میکنم اگر به دانش آموزان توجه کنیم و اجازه ابراز وجود بدهیم؛ میتوانند کارهای بی نظیری انجام دهند.
    1.جدا از بحث و گفتگو درباره آیات انتخابی دانش آموزان، برنامه شما برای تدریس مطالب کتاب چگونه بود؟
    2. نحوه ارزشیابی شما با توجه به روش تدریس متفاوت چگونه بوده است؟
    3. به نظر شما آیا این نوع تدریس برای دوره ابتدایی قابل اجرا است؟ و اگر نه چه پیشنهادی دارید؟

    ممنون از راهنمایی شما.

  • بهناز رنود

    عضو
    27 اردیبهشت 1400 در 11:46

    سلام وقت بخیر . من تا به الان به عنوان معلم در کلاس نبوده ام اما در دوران کارورزی شاهد یک مورد تنبیه بودم.

    آن سال برای کارورزی به کلاس پایه اول ابتدایی می رفتم.
    ساعت چهارم بود. هوای گرم دانش آموزان و معلم را کلافه کرده بود. معلم کلاس مشغول تدریس و توضیح درس بودند.

    باران دختری بود که به خاطر جثه بزرگتر نسبت به دیگران در ردیف آخر می نشست. از آن بچه هایی بود که اگر حرفی به ذهنش می رسید که بخواهد بگوید؛ بلند می شد و می آمد به من یا معلم می گفت.
    آن روز هم در میان صحبت های معلم بلند شد و از میان میز های نزدیک به هم به سختی عبور کرد تا حرف مهمی که به ذهنش رسیده بود را به معلم بزند.

    دانش آموزان ابتدایی مخصوصا کلاس اول از هم تقلید میکنند. با دیدن باران که در مورد برادر چندماهه اش صحبت می کرد؛ هر کدام حرف و نکته ای پیدا کردند که بگویند و از جای خود بلند شوند.
    طولی نکشید که کلاس شلوغ شد و معلم برای کنترل کلاس با صدای بلند خواستند که هرکس برگردد و در جای خود بنشیند.
    باران اما به عنوان برهم زننده نظم کلاس بیشتر مورد سرزنش و عتاب معلم قرار گرفت.
    معلم به ادامه تدریس پرداخت.
    بعد از چند دقیقه معلم به عنوان ارزشیابی سوالاتی را از دانش آموزان پرسید و باران نتوانست درست پاسخ بدهد.
    معلم با سرزنش و لحن جدی گفتند که بهتر است به جای حرف زدن به درس گوش کند و…

    باران بغض کرده و نشست.
    طولی نکشید که زنگ تفریح به صدا در آمد و معلم از کلاس خارج شد.
    دانش آموزان آمدند و به من گفتند:«خانوم باران داره گریه میکنه…»
    همه دور باران جمع شده بودند. رفتم و کنار او نشستم.
    -چیشده بارون خانوم که گریه میکنی؟
    بلند تر و آشکارتر گریه کرد…
    + اصلا چرا باید بیام مدرسه.. نمیخوام بیام مدرسه….
    – نمیشه نیای که اگع نیای ما دلمون برات تنگ میشه ….اون وقت ما چیکار کنیم؟
    – [با تردید] واقعا؟
    + آره واقعا…حالا بیا یه چیزی بهت یاد بدم….

    یه شعبده بازی به باران نشان دادم و راز آن را برای او توضیح دادم. خیلی خوشحال شد و رفت و برای دوستانش اجرا کرد.
    هر هفته که به مدرسه می رفتم با ذوق توضیح می داد که برای پدر و مادر و اقوام اجرا کرده و آنها راز آن را متوجه نشده اند.
    هرچند هنوز هم در کلاس بیشتر از پنجره بیرون را نگاه میکرد و از برلدر کوچکش برای هم میزی اش صحبت میکرد ولی دیگر مشکلی با مدرسه آمدن نداشت.

    نمیخواهم معلم را سرزنش کنم. ایشان از همکاران با تجربه و معلمان خوب شهر هستند. کلاس های کوچک با 35 دانش آموز که فضای کافی برای نشستن و راه رفتن وجود ندارد، آشنا نبودن دانش آموزان کلاس اول با مقررات مدرسه و نظم، مطالب زیاد کتاب های درسی و…. همه باعث کم شدن صبر میشود و از طرفی تنبیه یکی از شیوه های تربیتی است و نیاز است گاهی استفاده شود.

    اما توجه داشته باشیم بهتر است:
    -به جای سرزنش دانش آموز کار او را سرزنش کنیم. برای مثال:« وقتی وسط تدریس میای اینجا نظم کلاس به هم میخورد.»

    -در مورد کار اشتباه او توضیح بدهیم و به خواسته او توجه کنیم.برای مثال:« الان زمان تدریس است و در زمان تدریس شما باید بنشینید و به درس گوش کنید بعد کلاس به حرف تو گوش میکنم»

    – در ماه های ابتدا سال و پایه اول ابتدایی وقت بیشتری را برای ارتباط عاطفی و آموزش مقررات و نظم در نظر بگیریم.

    #تنبیه
    #کارورزی
    #پایه_اول
    #ارتباط_عاطفی

  • بهناز رنود

    عضو
    7 شهریور 1400 در 16:43

    خیلی عالی…

    فکر میکنم در فعالیت های هنری جمعی شبیه پیشنهاد شما، امکان آموزش مفاهیم اجتماعی مثل صبر، انعطاف پذیری، احترام به حریم دیگران(گفتید روی نقاشی دیگران چیزی نکشند)، همکاری و…وجود دارد. و اگر بتوانیم به اهداف متفاوت و همه جنبه ها توجه کنیم بهتر است.

  • بهناز رنود

    عضو
    7 شهریور 1400 در 13:15

    عالی بود.خیلی ممنونم.

  • بهناز رنود

    عضو
    2 تیر 1400 در 13:48

    خیلی ممنونم. حتما از یادگیری معکوس، خودیادگیرندگی و طرح درس های مشترک استفاده میکنم.

  • بهناز رنود

    عضو
    26 خرداد 1400 در 22:18

    ممنون از توضیح کاملتون. تجربه و روش تدریستون برای من خیلی جالب بود و دیدگاهم نسبت به این درس رو روشن کرد.

  • بهناز رنود

    عضو
    24 خرداد 1400 در 10:45

    سلام و وقت به خیر.
    همان طور که اشاره کردید نیاز است معلم راهنما و کارورز با اهداف کارورزی و وظایف و مسئولیت های خود آشنا باشند. و فکر میکنم استاد واحد کارورزی در این زمینه مسئولیت بیشتری دارد. امیدوارم دانشگاه فرهنگیان و اساتید کارورزی بیشتر به این موضوع توجه کنند.
    ممنون از نکات ارزشمندی که به اشتراک گذاشتید. موفق و شاد باشید.

  • بهناز رنود

    عضو
    22 خرداد 1400 در 08:52

    سلام.
    نکات خیلی خوبی مطرح کردید. چه قدر بهتر بود که معلم کلاس از نقد های شما برای بهبود عملکرد خودش استفاده میکرد و الگو خوبی از نقد پذیری برای دانش آموزانش می شد.
    معلم های کمی مانند شما هستندهستندکه تعامل خوبی با کارورز داشته باشند و این نحوه برخورد شما قابل تحسین است. چه قدر خوب می شود اگر نکات ارزشمندی را که در اختیار آن کارورز قرار دادید؛ برای دیگر دانشجویان هم به اشتراک بگذارید.

مشاهده 1 - 15 از 16 پست