پاسخ های انجمن ایجاد شده است

مشاهده 1 - 8 از 8 پست
  • حانیه بیابانی

    عضو
    11 مرداد 1400 در 11:06

    مداخله معلم در مشکلات خانوادگی میتونه مشکل رو برطرف و از طرف دیگه برای خودم معلم مشکل آفرین باشه.
    به نظرم این خود فرد هست که باید بسته به روحیه خودش و میزان اهمیت موضوع، تصمیم بگیره مداخله کنه یا خیر

  • حانیه بیابانی

    عضو
    11 مرداد 1400 در 11:03

    دقیقا چنین حالتی رو تجربه کردم.
    واقعا دانش آموز مجازی بودن دشواره.
    حداقل تصمیمی که برای سال تحصیلی آینده، اگر مجازی باشه، دارم این هست که مدت زمان کلاس های آنلاین رو کاهش بدم.

  • حانیه بیابانی

    عضو
    5 مرداد 1400 در 12:34

    برای تدریس آنلاین به علت محدودیت استفاده از نرم افزارهای خارجی مانند اسکای روم، ادوب کانکت و … در منطقه، از ترکیب لایو شاد به همراه obs استفاده کردم و ضمن رایگان بودن هزینه برای دانش آموزان که از مزایای شاد بود، دانش آموزان هم امکان تعامل خوبی داشتن
    امکان اشتراک گذاری صفحه لپ تاپ با دانش آموزان وجود داره و تنها تفاوت این حالت با اسکای روم و ادوب کانکت و … این هست که مخاطب امکان صحبت کردن با ویس رو نداره و باید نظراتش رو کامنت کنه

  • حانیه بیابانی

    عضو
    5 مرداد 1400 در 12:29

    از این که سوال رو با سوال پاسخ میدم عذر خواهم.
    هدفم اندیشیدن هست.
    در متن تجربه شما به استفاده محتوای آماده به جای زمان گذاشتن برای تولید محتوا اشاره شده و سوال اصلی این هست که آیا محتوای آماده بهتر نیست؟
    در شرایط کنونی معلم تولید کننده محتوا نیست. در نظام آموزشی متمرکز ایران محتوای اصلی در کتب درسی قرار داد و مسئله تولید محتوا نیست. بلکه تسهیل یادگیری دانش آموزان برای درک محتواست و این مسئله هم شروطی داره.
    مثل توجه به فرهنگ، تفاوت های فردی دانش آموزان، موضوع و بحث مورد آموزش و …
    در یک محتوای آماده ممکنه تعدادی از این ملاحظات توجه شده باشه و به تعدادی خیر.
    گاهی معلم با سبک و سنگین کردن محتوای آماده به این نتیجه می رسه که برای مثال این محتوا نمره ی ۸ یا ۹ از ۱۰ رو دریافت میکنه و من هم توانایی تولید محتوایی با نمره ۱۰ رو ندارم یا اصلا زمانش رو ندارم. پس می پذیرم که از محتوای نمره ۸ استفاده کنم.
    و اما سوال چیست؟
    سوال اینه که آیا تولید محتوای گرافیکی پیشرفته مثل انیمیشن و … جزو وظایف و مهارت های مورد نیاز معلمان هست؟
    در حال حاضر معلمان نقش انیماتور، تدوین گر، انیمیشن ساز و چندین مسئولست تخصصی مختلف رو یک تنه به عهده گرفتن. در کنار مهارت اصلیشون که معلمی است.
    _آیا معلم باید نقش های مختلف رو به دوش بکشه یا این مسئولیت باید بر عهده ی متخصصان امر و با مشارکت معلمان انجام بشه؟
    _اگر تولید محتوا جزئی از فرانید معلمی کردن هست، آیا همه ی معلمان توسط مرجع رسمی ینی وزارت آموزش و پرورش برای تبدیل محتوای کناب درسی به محتوای گرافیکی آموزش دیده اند؟

  • حانیه بیابانی

    عضو
    26 تیر 1400 در 22:00

    کتاب های پیشنهادی نامبرده توسط سایر بزرگواران بسیار کاربردی و قابل تامل هستند.
    بنده هم کتاب امیل نوشته ژال ژاک روسو رو پیشنهاد می کنم.
    البته نه صرفا به معلمان بلکه به اولیا، مربیان، معلمان میش دبستان و سایر افراد درگیر با فرایند تعلیم و تربیت.

  • حانیه بیابانی

    عضو
    15 تیر 1400 در 16:21

    همه ی علوم با زندگی ما در ارتباط هستند و به کارگیری این ارتباط در آموزش مباحث، اون تدریس رو برای دانش آموزان جداب تر میکنه.
    هرچند بعضی از علوم سخت تر و کمتر در محیط اطراف ما نمود ظاهری دارند و هنر معلم هست که اون تدریس و یا بخش خاص رو چگونه برانگیزاننده کنه.
    در تئوری ترین مطالب هم استفاده از جلوه های بصری متنوع به همراه بیان و کلام معلم توانمند معجزه میکنه.
    انشالله که در کار و زندگیتون موفق باشید😊

  • حانیه بیابانی

    عضو
    24 خرداد 1400 در 00:29

    متاسفانه معلمان راهنما پیش از حضور کارورزان در کلاس آموزش نمی بینند.
    بسیاری از آن ها نمی دانند علت حضور کارورز در کلاس چیست، برای چه یادداشت برداری می کند و …
    از طرفی کارورزان نیز نحوه ی تعامل مناسب با معلمان راهنما را نمی آموزند و بسیاری از آن ها تنها به دنبال انجام تکالیف مربوط به واحدی با نام کارورزی هستند.
    مگر معلمی بنا بر تجربه ی سال های پیشین، کارورزانی را در کلاس درس خود داشته و بداند وظیفه ی کارورز چیست و او به عنوان معلم راهنما چه نقشی دارد.
    اولین معلم راهنمای بنده (سرکار خانم حسینی آموزگار پایه اول دبستان انبیاء سمنان) با توجه به این که در سنوات پیش، کارورزانی داشتند به خوبی بنده را هدایت کرده و از همان ابتدا بنده را به عنوان معلم کلاس به دانش آموزان معرفی کردند.
    بر خلاف بسیاری از معلمان راهنما که کارورز را با عنوانی چون معلم کمکی یا فردی که آمده تا معلمی یاد بگیرد یا … معرفی می کنند.
    این شیوه ی معرفی ایشان باعث شده بود دانش آموزان رابطه ی دوستانه و در عین حال محترمانه با بنده برقرار کنند.
    ایشان می دانستند برای مثال در جلسات اولیه وظیفه ی من مشاهده ی دقیق حوادث است و گاهی با اشارات ناگهانی و پنهانی توجه من را به حوادث گوشه ای از کلاس، در میان دانش آموزان، جلب می کردند.
    هر جا که هستند خداوند حافظشان باشد.
    به طور کلی، تجربه به من نشان داده است که آگاهی بخشی به معلمان راهنما و کارورزان درباره ی وظایف و انتظارات، از مولفه های اساسی گذراندن یک تجربه ی کارورزی موفق است.

  • حانیه بیابانی

    عضو
    9 شهریور 1400 در 23:06

    ممنونم از این که تجربیاتتون رو به اشتراک گذاشتید

مشاهده 1 - 8 از 8 پست