انجمن ها

سوال بپرسید, جواب بگیرید و با
انجمن های ما در سرتاسر دنیا در ارتباط باشید.

خانه انجمن ها گروه ادبیات کودک و نوجوان اجازه هست؟/جان کلی/استف لیبریس/رضی هیرمندی

  • اجازه هست؟/جان کلی/استف لیبریس/رضی هیرمندی

  • ندا

    عضو
    14 شهریور 1400 در 22:30

    یکی از موثرترین کتاب‌ها در دنیای کسب و کار امروز، «مهره‌ی حیاتی» اثر ست گادین است. اگر نخوانده‌اید پیشنهادش میکنم. علی بندری هم پادکستی در چنل بی درباره‌اش دارد.

    ایده‌ی اصلی کتاب حول این میچرخد که چگونه میتوان در دنیای سرمایه‌داری امروز که همه چیز در حد اعلا اشباع شده است از جمله نیروی کار، نیروی غیرقابل جایگزینی بود که حذفش برای ارباب هزینه‌بردار است و به ضرر.

    ست گادین میگوید راهش در هنرمندبودن است.

    اولین ویژگی هنرمند این است که خلاق است و خارج از چارچوب راه میرود. با آنچه دیکته‌شده برایش کاری ندارد. در عملکردش کاری می‌کند که حتی اگر کارگر، منشی، و کارمند هم باشد اربابش نتواند آن را با کس دیگری جایگزین کند. او میتواند خود طرحی نو در اندازد و در دنیای بی‌مرز امروز به‌واسطه‌ی اینترنت خدمات خود را ارایه دهد حتی اگر کامل نباشد، چون اصولا هنرمند میداند کمالی در کار نیست و از نقص‌ها و لکه‌های تیره در کنار سایر لکه‌هاست که #هنر به وجود می‌اید. درواقع #هنرمند منتظر دیکته نیست و درعین حال میپذیرد که در کارش نقص هم است.

    هنرمند با هنرش وارد ارتباط با انسان‌ها می‌شود. پس آنچه باید گذشته از مهارت روی آن وقت و انرژی بگذارد ارتباط است. و در ارتباط‌، بخشندگی و دهندگی هرچه بیشتر بهتر. یکی از مثال‌های جالبی که میزند کافه‌ایست که به مشتریانش کارتی می‌دهد که اگر در پنج کافه‌ی این محل رفتید و این کارت را نشاندار کردید، برای دفعه‌ی ششم در کافه‌ی ما رایگان پذیرایی میشوید. درواقع به جای حذف رقیب، احترام و ارتباط و دست‌ودلبازی را دستور کار قرار می‌دهد.

    کتاب اجازه هست طرح کودکانه‌ی کتاب لینچ پین است. اردکی که هیچ باشگاهی (نه شیران، نه فیلان، نه ماران) راهش نمیدهد، و او خود هنرمندی می‌شود و باشگاهی میزند که اتفاقا همه میتوانند در باشگاهش کارت عضویت بگیرند. کارش میگیرد و مهره‌ی حیاتی کسب‌وکار بین همه‌ی باشگاهداران می‌شود.

    نام #کتاب: #اجازه_هست

    نویسنده: جان کلی

    تصویرگر: استف لیبریس

    مترجم: #رضی_هیرمندی

برای پاسخ دادن ابتدا وارد سایت شوید.

نوشته اصلی
0 از 0 پست‌ها ژوئن ۲۰۱۸
حالا