انجمن ها

سوال بپرسید, جواب بگیرید و با
انجمن های ما در سرتاسر دنیا در ارتباط باشید.

خانه انجمن ها خوشه ریاضی معلمان ریاضی متوسطه ارتباط غیر کلامی، زبان خاموشی

برچسب خورده: , , , , ,

  • ارتباط غیر کلامی، زبان خاموشی

     سمانه خداوردی بروزرسانی شده 2 سال، 6 ماه قبل 2 اعضا · 2 نوشته‌ها
  • قاسم برجسته

    عضو
    20 مهر 1400 در 13:45

    نگاهت مي‌كنم، خاموش و خاموشي زبان دارد/ زبانِ عاشقان، چشم است و چشم، از دل نشان دارد

    سهم زیادی از یادگیری در کلاس درس، وابسته به ارتباط و تعامل است، تا جایی که بعضی از اندیشمندان تعلیم و تربیت از جمله،پیتر سنگه یادگیری را برابر با ارتباط می گیرد.من در تابستان فرصتی داشتم که در یک دوره آموزشی تحت عنوان قدرت گفتمان،نشانه شناسی و کلام، یکی از اساتید برجسته و فرهیخته، شرکت کرده بودم.برای من فرصتی بود تا به ارتباط غیر کلامی توجه بیشتری در فرایند کلاسی داشته باشم.به لحاظ اماری و تحقیقی سهم زیاد در ارتباط، مربوط به ارتباط غیر کلامی هست.این دوره برای من الهام بخش بود تا جلسه اول کلاس ریاضی، یک طراحی آموزشی متفاوت داشته باشم. من این جلسه را با عنوان سفر یادگیری به همراه تعدادی از عکس، که مربوط به طبیعت و کوهنوردی بود انتخاب کردم. این عکس ها امکان برداشت شخصی، بروز نظرات شخصی بچه ها را ایجاد می کرد، همراه با نمایش عکس ها فرصت هایی برای گفت و شنود و ارتباط آن ها با برنامه کاری و اموزشی که با هم قرار بود در سال تحصیلی داشته باشیم ایجاد کرد.پایان اسلاید نمایش شکوه و عظمت دماوند بود.چند روزی از آن اتفاق آغازین گذشت،در یک گفت و گوی دو نفره در کلاس از دانش آموزم پرسیدم، من و تو در چه نسبت و ارتباطی هستیم؟ چه ارتباطی بین من و تو هست؟ او پاسخ داد همسفریم!

  • سمانه خداوردی

    عضو
    23 مهر 1400 در 11:03

    سلام .

    بسیار موافق گفته های شما در مورد تعامل و ارتباط هستم . این که فرصت هایی در کلاسمان ایجاد کنیم که از یک دیگر بیاموریم… بچه ها فرصت حرف زدن با یک دیگر را داشته باشند . در این زمان ها بیشترین یادگیری رخ می دهد.

    کاری که ما معلمان نمی کنیم.‌مبصری انتخاب می کنیم که دائم همه را به سکوت دعوت کند. کسی با کسی حرف نزند .

    با تشکیل گروه های کوچک تر ، باهم مطلبی رو جستجو و یا راه حلی را بیابند.به همراه بچه ها فیلمی یا عکسی را ببینیم و ایده ها و …. خودرا بازگو کنند( حتی با دانش آموزان پیش از دبستان).

    مسئله ی ریاضی یا علومی را پای تابلو بنویسیم و بگویم برای پاسخش ایده پردازی کنند . راه حل ارایه دهند حتی به غلط ….

    سپس با همان ایده ها به جواب برسیم . اینجوری همگی در یافتن پاسخ مسئله شریک بودیم.

برای پاسخ دادن ابتدا وارد سایت شوید.

نوشته اصلی
0 از 0 پست‌ها ژوئن ۲۰۱۸
حالا