انجمن ها

سوال بپرسید, جواب بگیرید و با
انجمن های ما در سرتاسر دنیا در ارتباط باشید.

خانه انجمن ها خوشه ادبیات گروه معلمان ادبیات فارسی جلوگیری از افت در درس فارسی

برچسب خورده: ,

  • جلوگیری از افت در درس فارسی

  • Reza

    عضو
    8 دی 1400 در 09:32

    سلام وقت بخیر

    همان طور که می‌دانید، رفتن به مقاطع جدید با افت تحصیلی همراه است. درس فارسی هم به عنوان محمل آموزش زبان و ادبیات از این وضعیت مستثنی نیست و دانش آموزان با وجود مواجه شدن با مفاهیم مربوط به مهارت های زبان، در پایه ی هفتم مشکلاتی دارند. راهکار، طرح یا پیشنهادتان را برای کم کردن این افت در درس فارسی توضیح دهید ممنون از وقتی که میگذارید🙏

  • آریامنش

    عضو
    9 دی 1400 در 16:51

    سلام و وقت بخیر

    یکی از اهداف اصلی درس ادبیات دردوره ابتدایی (فارسی خوانداری ) پروراندن مهارت های شفاهی زبان بوده که منجر به خوب دیدن و خوب شنیدن و خوب خواندن می گردد .

    اگر همکاران ما در دوره ابتدایی به این مساله توجه داشته باشند که علاوه برکتاب درسی از کتاب های داستان استفاده کنند ؛ به یک کتاب اکتفا نکند . روانخوانی شاگرد از بنیه خوبی برخوردار خواهد بود .

    از کتاب داستان ها به جای تکالیف رونویسی استفاده کنند . یا شاگرد را با کانون پرورش فکری کودکان آشنا نماید . فرهنگ کتابخانی را از کودکی در بین شاگردان رواج دهند نتیجه خوبی خواهیم گرفت .

    بنده خودم این اصل را طول خدمت رعایت کرده و می کنم هر ساله با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همکاری دارم حتی در دورترین مناطق هم اینگونه طرح ها رااجرا کردم ( طرح قاصدک ) نتیجه مطلوب و رضایت بخشی حاصل شده است

    • مانیا عاله پور

      عضو
      12 دی 1400 در 14:25

      این ایده خیلی خوبیه. 👌🏾

      برنامه های کانون پرورش فکری هم خیلی خوب رو مهارت نوشتن بچه ها کار می کنند.

برای پاسخ دادن ابتدا وارد سایت شوید.

نوشته اصلی
0 از 0 پست‌ها ژوئن ۲۰۱۸
حالا