انجمن ها

سوال بپرسید, جواب بگیرید و با
انجمن های ما در سرتاسر دنیا در ارتباط باشید.

خانه انجمن ها معلمانه خاطرات حس و حال های معلمی

  • حس و حال های معلمی

     حانیه بیابانی بروزرسانی شده 2 سال، 10 ماه قبل 4 اعضا · 4 نوشته‌ها
  • زهرا فرهادی

    عضو
    16 شهریور 1399 در 00:40

     

    <i>همیشه مشتاق اول مهر ها بودم و امسال که مهر به استقبال آمد، من نگران و کمی سردگمم، و البته مشتاق هم هستم. محل تدریس من با محل زندگیم، متفاوته و من تو خانه معلم ساکن میشم. نگران شرایط خانه معلمم، از تنهایی که ممکنه پیش بیاد و تنهایی که هست، میترسم، قراره فیزیک تدریس کنم و دوباره میپرسم آیا فیزیک میتونه به نیاز های من و دانش آموزانم پاسخ بده؟ تو آموزش مجازی، بدرد بخور یا بدرد نخور بودن اون درسی که تدریس میکنی، بیشتر آشکار میشه، مشخص نیست تدریس حضوری خواهد بود یا مجازی، میترسم، نگرانم،مشتاقم و البته دلتنگ مدرسه و بچه ها. به استقبال سفر زندگی میروم. </i>

  • الهام فخرایی

    عضو
    12 مهر 1399 در 16:35

    سلام، هر بار که شرایط ما تغییر می کنه، قراره با کلی تجربه های جدید روبرو بشیم و خب این می تونه ما رو نگران کنه، اما نکته مهم اینجاست که هر بار از دایره امن و تجربه های آزموده خارج میشیم، فرصت های تازه ای هم برامون پیش میاد و کلی راه حل و حل مساله تازه و این ما رو قوی تر می کنه.

    به نظرم فیزیک رو اگه با زندگی روزمره بچه ها پیوند بزنیم، به نحوی که با فیزیک برخی مشکلات روزمره بچه ها یا خانواده رو بشه حل کرد یا از نزدیک مشاهده کرد و از اونها بخواهیم که مساله ها و مفاهیم رو در تجربه های شخصی ادغام و حل کنند، میشه تا حد زیادی پویایی رو در کلاس برقرار کرد.

  • سمانه خداوردی

    عضو
    8 تیر 1400 در 13:57

    من هم اولین سال معلم مجازی بودنم را تجربه کردم بسیار نگران و گیج و …. که چه کنم ؟ کلاس های مجازی برای بچه ها ی 5 ، 6 ساله خیلی سخت به نظر می رسید . کم کم که جلو تر رفتیم دیدم شاید سخت باشد اما تجربه هایی داره تا حالا برایم رخ نداده بود . من تقربیا 14 ساله که معلم هستم . مجازی بودن را خیلی مبهم می دیدم . الان که تمام شده می بینم چقدر برایم آورد داشته . یکی از مهم ترین هایش حضور مستقیم و غیر مستقیم اولیا در کلاس هایم بود . خانواده ها به یه آرامش رسیدند . در زمان کلاس های حضوری همیشه اولیا دغدغه ی این رو داشتن که در کلاس شما چه می گذرد؟ اما پایان امسال ، در کنار اولیاهمه با هم کلی چیزهای جدید و خوب از یک دیگر یادگرفته بودیمو آرامش داشتیم . چیزی که در سال های قبل کمتر می دیدم در اولیا

  • حانیه بیابانی

    عضو
    15 تیر 1400 در 16:21

    همه ی علوم با زندگی ما در ارتباط هستند و به کارگیری این ارتباط در آموزش مباحث، اون تدریس رو برای دانش آموزان جداب تر میکنه.
    هرچند بعضی از علوم سخت تر و کمتر در محیط اطراف ما نمود ظاهری دارند و هنر معلم هست که اون تدریس و یا بخش خاص رو چگونه برانگیزاننده کنه.
    در تئوری ترین مطالب هم استفاده از جلوه های بصری متنوع به همراه بیان و کلام معلم توانمند معجزه میکنه.
    انشالله که در کار و زندگیتون موفق باشید😊

برای پاسخ دادن ابتدا وارد سایت شوید.

نوشته اصلی
0 از 0 پست‌ها ژوئن ۲۰۱۸
حالا