انجمن ها

سوال بپرسید, جواب بگیرید و با
انجمن های ما در سرتاسر دنیا در ارتباط باشید.

  • سواد مالی با دیوید کالی

  • الهام فخرایی

    عضو
    13 شهریور 1400 در 23:32

    آخرین باری که از همسایه تان چیزی قرض گرفتید، کی بوده؟ آیا با قرض گرفتن وسایل راحتید؟ با قرض دادن چطور؟ راستی همسایه تان را می شناسید؟

    کتاب “صبح به خیر همسایه” از ماجرای پختن یک املت شروع و به یک کیک سیب ختم می شود؛ بله املت کجا و کیک سیب کجا؟!

    موش برای پختن املت، تخم مرغ ندارد و می رود که از توکای سیاه تخم مرغ بگیرد، اما توکا آرد دارد و پیشنهاد پخت کیک می دهد، حالا این دو راه می افتند تا از همسایه تخم مرغ بگیرند…اما تا کیک پخته شود، شخصیت های زیادی به داستان اضافه می شوند و در نهایت سوال این است که کیک به چند قسمت تقسیم شود؟ راستی به موش هم باید کیک بدهیم یا نه؟

    مفاهیم:

    قرض گرفتن، قرض دادن، سواد مالی، هدیه دادن، روستا، شهر، همسایه، مشارکت، دوستی، حساب کردن، شمردن، تقسیم کردن، بخشنده بودن، خلاقیت داشتن، حل مساله و…

    علاوه بر فعالیت های معمول کار با متن هر کدام از مفاهیم را که انتخاب کنید، می توانید فعالیت متناسب با آن را به عنوان کار با داستان انجام دهید.

    مثلا سواد مالی:

    هرم مصرف را به بچه ها توضیح بدهید، از آنها بخواهید تصمیم بگیرند چه چیزهایی را می توانند به دیگران قرض بدهند و برعکس، چرا؟

    یک فعالیت پخت خوراکی ترتیب دهید. می توانید کیک سیب را انتخاب کنید. در این صورت خوب است که داستان را با بچه ها به صورت نقش آفرینی اجرا کنید. از آن ها بخواهید هر کدام نقشی را انتخاب کنند و مواد لازم را با خودشان بیاورند و با کمک هم کیک را بپزید و بعد تقسیم کنید.

    حالا نظرات بچه ها را درباره این تجربه جویا شوید. تا حالا کیک سیب خورده بودند؟ این کیک چه تفاوتی با کیک های قبلی دارد‌؟ آیا می توانند بخشی از این کیک را هدیه بدهند؟ قرض چطور؟ قرض دادن چه تفاوتی با هدیه دادن دارد؟ و…

    الهام فخرایی

برای پاسخ دادن ابتدا وارد سایت شوید.

نوشته اصلی
0 از 0 پست‌ها ژوئن ۲۰۱۸
حالا