انجمن ها

سوال بپرسید, جواب بگیرید و با
انجمن های ما در سرتاسر دنیا در ارتباط باشید.

خانه انجمن ها خوشه ریاضی معلمان ریاضی متوسطه سوغاتی ایام کرونا

  • قاسم برجسته

    عضو
    22 فروردین 1400 در 22:09

    وقتی دوران کرونا را با قبل آن مقایسه می کنیم، می توانیم فرصت ها و امکان هایی را در نظر آوریم که تحقق آن در ایام قبل کرونا سخت به نظر می رسید. از چشم‌ انداز برنامه درسی فلسفه برای کودکان و یادگیری در گفت و شنود قرار گرفتن بچه های پایه های نزدیک به هم در کنار هم یک حسن و مزیت هست.در واقع یکی از ویژگی های حلقه کندوکاو فلسفی، حضور بچه ها با پایه های درسی متفاوت( نزدیک به هم) است. قرار گرفتن بچه ها در گروههای واتسابی در پایه های درسی،این امکان را برای من فراهم کرده تا از همه بچه های علاقه مند، در پایه های هفتم، هشتم و نهم یک گروه برای گفت و شنود با محرک های مناسب در ریاضی طراحی کنم. آروزیی که بعد از اشنایی با فبک در من شکل گرفت و یادگیری در گفت و شنود آن را تقویت و خواستنی تر کرد، و من در هر فرصتی دنبال اش می کردم . حلقه کندوکاو ریاضی،شبیه حلقه کندوکاو فلسفی، مدل یادگیری در گروههای کوچک می توان از آن یاد کرد. در این حلقه اجرای طرح درس هایی که برخواسته از سوالات و کنجکاوی های شخصی دانش آموزان باشد دنبال می شود.در این روزها به مدد آموزش آنلاین، این رویا به واقعیت مبدل شد. مفهوم ازادی در این حلقه کندو کاو ریاضی عیان تر شده است. بچه های هر سه پایه متوسطه اول د رکنار هم از طریق گفت و شنود در بحث های ازاد ریاضی شرکت می کنند.به نظر من این تجربه ارزنده می تواند به عنوان یک طرح آموزشی برای آموزش غیر رسمی و فوق برنامه، مورد توجه مدیران و طراحان آموزشی قرار گیرد. در واقع می تواند سوغاتی ایام کرونا برای روزهای حضور و دیدار در مدارس باشد.

    قاسم برجسته، مروج یادگیری در گفت و شنود

    # فلسفه برا ی کودکان
    #حلقه کندوکاو ریاضی
    # یادگیری در گفت و شنود

  • سمانه خداوردی

    عضو
    4 تیر 1400 در 23:58

    سلام .
    چه تجربه ی خوبی داشته اید. خوش به حالتون.
    این که بچه ها در سن های مختلف در کنار هم قرار بگیرند اتفاق های خیلی خوبی رخ می دهد.من تجربه ی پایه های پیش و اول را داشته ام که در کنار هم پروژه هایی که از دغدغه های خود بچه ها بود را انجام می دادند . یادگیری از یک دیگر ، دوستی ها و گفت و گو ها …. رنگ و بوی دیگری داشت تا زمانی که بچه ها در پایه های خودشان فعالیت انجام می دادند.
    امیدوارم که از این اتفاقات در خمه ی مدارس رخ بدهد.

  • الهام فخرایی

    عضو
    5 تیر 1400 در 10:48

    درود بر شما
    البته اصل این تجربه که شما در بستر فبک تجربه کردید، در نظریه های یادگیری ریشه های عمیقی داره و لزوما مخصوص فبک هم نیست.

    یعنی چه بسا معلمی اصلا برنامه درسی فبک رو کار نکنه، بلکه رویکردهای گسترده تری رو حتی ناخودآگاه استفاده کنه که همین نتایج رو داره

    درواقع میخوام بگم برای رسیدن به این نتایج لزوما نیاز نیست که تسهیلگر فبک باشیم و مجری برنامه درسی فبک (هر چند در ایران متاسفانه بسیاری تعهدی به برنامه درسی فبک و محتواهای استاندارد شده ندارند و صرفا استفاده از حلقه گفتگو یا کندوکاو رو تحت عنوان فبک معرفی می کنند که اساسا اختصاصی به فبک ندارند.)

برای پاسخ دادن ابتدا وارد سایت شوید.

نوشته اصلی
0 از 0 پست‌ها ژوئن ۲۰۱۸
حالا