انجمن ها

سوال بپرسید, جواب بگیرید و با
انجمن های ما در سرتاسر دنیا در ارتباط باشید.

خانه انجمن ها گروه معلمان پیش دبستان طرح درس فعالیت با موضوع آشنایی با دوستان 3

برچسب خورده: , ,

  • فعالیت با موضوع آشنایی با دوستان 3

     سمانه خداوردی بروزرسانی شده 2 سال، 7 ماه قبل 1 عضو · 1 پست
  • سمانه خداوردی

    عضو
    28 شهریور 1400 در 16:30

    این فعالیت برای روز های اول سال تحصیلی مناسب است .

    هر کدام از بچه ها یک تاس دارند .

    مربی از بچه ها می خواهد که گروه های 5 نفره تشکیل دهند و صورت دایره در کنار هم می نشینند هر کدام از بچه ها یک تاس دارند .

    هم زمان هر 5 نفر تاس را می اندازند .به اعداد تاس ها نگاه می کنند . افرادی که اعداد مشابه دارند باید هم دیگر را بغل کنند ، یا بهم دست بدهند و یا کف دست خود را بهم بزنند، ( بچه ها می توانند برا این قسمت ایده و پیش نهاد بدهند )

    در صورت مجازی بودن هم می توان این بازی را انجام داد . بچه ها در گروه های 4 یا 5 نفره هستند . هم زمان تاس را می اندازند و عدد خود را بیان می کنند تا افرادی که اعداد مشابه دارند مشخص شود و سپس این افراد می توانند از یک دیگر سوال بپرسند . میوه ، غذا ، اسباب بازی ، تیم ورزشی ، حیوان ….مورد علاقه و هر سوال دیگر که به دوستی شان کمک می کند بپرسند .( بچه ها می توانند در این قسمت ایده و یا پیشنهادی داشته باشند که اگر اعداد مشابه شد چه کاری انجام دهند . ) بعد بازی دوباره ادامه پیدا می کند .

    نکته : در زمان بازی ( هر بازی : بازی های انفرادی ، گروهی ، ذهنی ، یا حرکتی …) پیشنهاد می شود هیچ کدام از بچه ها نباید بیکار باشند و یا حالت تماشاچی را داشته باشند . بازی باید طوری طراحی شود که همه هم زمان بازی را انجام دهند. بازی باید طوری طراحی شود که کسی از بازی خارج نشود ( یا به اصلاح نسوزد) این امر باعث می شود که که فرصت بازی از بچه هایی که خارج شدن گرفته شود .با کمی تغییر در روند بازی می توان همه ی بچه ها را در بازی نگه داشت و همگی از بازی لذت ببرند . ( در بازی نباید رقابت ، برد و باخت مطرح باشد . بازی مسابقه نیست .) بازی فرصتی ست که بچه ها با هم همکاری کنند ، لذت ببرند ، ذهن و جسم خود را درگیر کنند و بکار بگیرند . تجربه کنند.، و ….

برای پاسخ دادن ابتدا وارد سایت شوید.

نوشته اصلی
0 از 0 پست‌ها ژوئن ۲۰۱۸
حالا