انجمن ها

سوال بپرسید, جواب بگیرید و با
انجمن های ما در سرتاسر دنیا در ارتباط باشید.

خانه انجمن ها گروه معلمان پیش دبستان طرح درس فعالیت برای کتاب داستان ها 19

  • فعالیت برای کتاب داستان ها 19

     سمانه خداوردی بروزرسانی شده 2 سال، 5 ماه قبل 1 عضو · 1 پست
  • سمانه خداوردی

    عضو
    15 آبان 1400 در 07:59

    کتاب داستان “دست برای زدن نیست”

    نویسنده: ارتینه آغاسی ( درمانگر بالینی)

    تصویرگر: ماریه‌کا هِین‌لِن

    انتشارات: نردبان

    پایه : پیش و اول

    معرفی کتاب:

    با دست‌هایمان به جای زدن چه کارهایی می‌توانیم بکنیم؟ با دست‌ها می‌شود نمایش عروسکی بازی کرد، در لباس پوشیدن به برادر کوچک‌تر کمک کرد، به جانوران غذا داد، مسواک زد، در آغوش گرفت و ده‌ها کار دیگر.

    کتاب «دست برای زدن نیست» تلاش می‌کند کودکان را از اعمال خشونت با زدن دیگران دور کند و به آن‌ها روش‌هایی برای کنترل خشمشان پیشنهاد دهد.

    کتاب «دست برای زدن نیست» کتابی آموزشی و غیر داستانی است. کتاب زبانی ساده دارد و تصاویر آن گرم، دعوت کننده و رنگارنگ هستند. تصاویر موقعیت‌هایی واقعی در زندگی روزمره را نشان می‌دهند و به همین دلیل کودکان به خوبی با آن ارتباط برقرار می‌کنند. کتاب با تصاویر رنگارنگ و متن کوتاه و جذاب خود به خوبی به دل کودکان می‌نشیند و در رفتار آن‌ها تاثیر می‌گذارد.

    در انتهای کتاب صفحه‌هایی به توضیح شیوه شکل دادن گفت وگو درباره‌ی موضوع کتاب با کودکان اختصاص داده شده است. همچنین در انتهای کتاب توضیح کوتاهی درباره‌ی کارهایی که کودکان زمانی که در خانه دعوا می‌شود می‌توانند بکنند و کارهایی که بزرگ‌ترها زمانی که در خانه دعوا می‌شود می‌توانند بکنند داده شده است.

    ۱)قبل از بلندخوانی کتاب،بچه ها در مورد کارهایی که با دست‌هایشان می‌توانند انجام دهند صحبت کنند.هنگام خواندن کتاب خوب است کارهایی که در کتاب گفته می‌شود را شبیه سازی کنند (نمایش آن را بازی کنند) دست بدهند، دست بزنند، بوسه بفرستند، به جایی اشاره کنند … .

    پس از بلند خوانی ساده کتاب:

    – تابه‌حال کارهایی که در کتاب مثال زده شده است را با دست‌هایشان انجام داده‌اند؟ کدام‌ها استفاده‌ی درست از دست‌ها و کدام‌ها اشتباه بوده است؟
    – هنگامی که کسی آن‌ها را زده است بهشان چه حسی دست داده است؟
    – به جای زدن چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

    سپس ازبچه ها می خواهیم فرض کنندکه دوستش ماشین اسباب بازیش را به زور گرفته است یا کسی شما را در صف هل می‌دهد، چه می‌کنید؟

    ۲) کف دست خود را روی یک ورقه کاغذ گذاشته، دورش را بکشند و اطرافش کارهایی که با دستشان انجام دادند و باعث شده است احساس خوشحالی داشته باشند را ترسیم کنند.

برای پاسخ دادن ابتدا وارد سایت شوید.

نوشته اصلی
0 از 0 پست‌ها ژوئن ۲۰۱۸
حالا