انجمن ها

سوال بپرسید, جواب بگیرید و با
انجمن های ما در سرتاسر دنیا در ارتباط باشید.

خانه انجمن ها گروه معلمان پیش دبستان طرح درس فعالیت برای کتاب داستان ها 20

  • فعالیت برای کتاب داستان ها 20

     سمانه خداوردی بروزرسانی شده 2 سال، 5 ماه قبل 1 عضو · 1 پست
  • سمانه خداوردی

    عضو
    21 آبان 1400 در 13:25

    به مناسبت هفته ی کتاب و کتاب خوانی، خواندن این کتاب پیشنهاد می شود.

    معرفی کتاب داستان: شیر کتاب خانه

    نویسنده: میچل نادسن

    تصویرگر: کوین هاوکس

    انتشارات: آفرینگان

    اگر روزی یک شیر به کتابخانه‌ای وارد شود چه باید کرد؟ این شیر به کتابخانه آمده است. او صاف از جلوی میز کتاب دار می‌گذرد و به طرف قفسه‌های کتاب می‌رود و به آن‌ها نگاه می‌کند. برگه دان را بو می‌کشد، سرش را به مجموعه‌ی کتاب‌های جدید می‌مالد و با قدم‌های نرم و آرام به بخش کتاب‌های داستان می‌رود.

    هیچ‌کش نمی‌داند با او چه باید کرد؟ درباره آمدن شیر به کتابخانه هیچ قانونی وجود ندارد، اما او قصد ندارد از کتاب خانه بیرون برود. او بودن با بچه‌ها و شنیدن قصه را خیلی دوست دارد، اما پای‌بندی به قانون چه می‌شود؟

    مسئله رعایت کردن قوانین و مقررات در این داستان با شگرد جدیدی مطرح شده است. گره داستان با حضور یک شیر در یک کتابخانه آغاز و با همکاری و شرکت او در کارهای کتابخانه ادامه و موجب شگفتی همه می‌شود. درون مایه تربیتی _شناختی داستان و چاشنی طنز آن، موضوع علاقه کودکان به قصه گویی و کتاب‌خوانی و از همه مهم‌تر آشنایی با مقررات کتابخانه را به زیبایی بیان کرده است. تصاویر رنگی و پویا، خواننده را در فضای داستان قرار می‌دهد.

    فعالیت بعد از کتاب :

    مربی کتاب داستان را برای بچه ها به صورت بلند خوانی ساده می خواند. سپس از بچه ها می خواهد که کتاب خانه، قفسه و یا مکانی که کتاب های خودشان را نگهداری می کنند را نقاشی کنند. نقاشی ها را در کنار هم روزی دیوار نصب کنند و سپس در مورد شکل، اندازه کتاب خانه وکتاب های خود با بکدیگر صحبت کنند.

    اگر در کلاس کتاب خانه نداشتند می توانند با کمک بچه ها یک کتاب خانه درست کنند. ابتدا عکس هایی از کتاب خانه های مختلف ببینند و با توجه به تعداد کتاب ها و فضای کلاس یک کتاب خانه درست کنند ( یک قفسه ی کوچک یا حتی یک جعبه هم می تواند کتاب خانه ی کوچکی برای کلاس باشد ) سپس در مورد امانت دادن کتاب و قوانین آن صحبت کنند و با هماهنگی مدرسه کتاب ها را امانت بگیرند.

    اگر کتاب خانه در کلاس وجود دارد یک گروه باگفت وگو، قوانینی برای نگهداری و امانت گرفتن کتاب ها مشخص کنند و شکل این قوانین را ترسیم کنند و به کنار کتاب خانه نصب کنند .

    گروهی دیگری از بچه ها می توانند کار عضویت برای همه ی بچه های کلاس طراحی و آماده کنند.

    افرادی که داوطلب هستند می توانند کتاب دار کتاب خانه ی کلاس باشند.

برای پاسخ دادن ابتدا وارد سایت شوید.

نوشته اصلی
0 از 0 پست‌ها ژوئن ۲۰۱۸
حالا