انجمن ها

سوال بپرسید, جواب بگیرید و با
انجمن های ما در سرتاسر دنیا در ارتباط باشید.

خانه انجمن ها خوشه ادبیات گروه معلمان ادبیات فارسی فعالیت برای کتاب داستان ها 4

برچسب خورده: , ,

  • فعالیت برای کتاب داستان ها 4

  • سمانه خداوردی

    عضو
    22 مرداد 1400 در 11:39

    کتاب داستان” سگی که کتاب ها را دوست داشت ” ( لوئیز ییتس – انتشارات چکه)

    مربی کتاب داستان را به صورت بلند خوانی برای بچه ها می خواند . در زمان خواندن خوب است بچه ها متن نوشتاری و تصاویرکتاب را ببینند .

    مربی داستان را برای بچه ها می خواند . مربی از بچه ها می خواهد در مورد کتاب هایشان با هم گفت و گو کنند. چه کتاب هایی در خانه دارید ؟ از چه کتاب هایی لذت می برید ؟ از کجا کتاب تهیه می کنید ؟ دوست دارید چه کتابه هایی داشته باشید ؟ …

    در مرحله ی بعد مربی از بچه ها می خواهد که یکی از کتاب های خود را انتخاب کرده و در جلسات بعدی برای دوستان خود به نوبت بخوانند . ( دلایل انتخاب خود را بیان کنند)( در پیش دبستان و اولین ماه های اول دبستان ، منظور از خواندن ، تصویر خوانی است .

    تصویر خوانی : کودکان بتوانند با توجه به تصاویر روایت یا داستانی را بیان کنند. ممکن است داستان گفته شده با داستان اصلی کتاب متفاوت باشد .)

    در مرحله ی بعد مرب یاز بچه ها می خواهد که کلمه ی کتاب را در متن بیابند ( کل خوانی کلمه )

    برای ایجاد فرصت برای کل خوانی کلمه مربی از کارت کلمه می تواند استفاده کند .

    کارت کلمه : برگه ای که کلمه رو بالا و توصیر کلمه در زیر ان است .

    مربی کارت کلمه ی کتاب را روی دیوار نصب می کند .

    سپس برگه هایی را در اختیار بچه ها قرار می دهد که فقط کلمه ی” کتاب ” به صورت خوانا و ساده در بالای صفحه نوشته شده است . هر کدام از بچه ها تصویر دلخواهی از کتاب را درزیر کلمه ترسیم می کنند . بچه ها این برگه به دیوار خانه ی خود نصب می کنند . تا در دسترس و دیدشان باشد .

    در مرحله ی بعدی به کمک همین کارت کلمه مربی ، در متن کلمه ی” کتاب ” را پیدا می کنند. مربی می تواند کپی صفحات کتاب داستان را در اختیار بچه ها قرار دهد . ( بچه ها می توانند در گروه های ۲ نفره این فعالیت را انجام دهند )

برای پاسخ دادن ابتدا وارد سایت شوید.

نوشته اصلی
0 از 0 پست‌ها ژوئن ۲۰۱۸
حالا