انجمن ها

سوال بپرسید, جواب بگیرید و با
انجمن های ما در سرتاسر دنیا در ارتباط باشید.

خانه انجمن ها خوشه ادبیات گروه معلمان ادبیات فارسی فعالیت برای کتاب داستان ها 5

برچسب خورده: , ,

  • فعالیت برای کتاب داستان ها 5

  • سمانه خداوردی

    عضو
    22 مرداد 1400 در 12:04

    کتاب داستان” خانم حنا به گردش می رود ” ( پت هچینز – انتشارات علمی فرهنگی)

    مناسب پیش و اول دبستان

    مربی کتاب داستان را به صورت بلند خوانی تعاملی برای بچه ها می خواند( تصویر خوانی ) . در زمان خواندن خوب است بچه ها تصاویرکتاب را ببینند . این کتاب متن نوشتاری ندارد .

    بلند خوانی تعاملی : فرصتی است تا بین کتاب ، مربی و دانش آموزان تعاملی برقرارشود . مربی سوالاتی را در حین خواندن از بچه ها می پرسد . گفت و گو بین بچه ها شکل می گیرد . این فرصت، درک بهتری از کتاب را برای بچه ها فراهم می کند .روند داستان به کمک مربی و بچه ها پیش می رود.

    در کتاب داستان خانم حنا … بچه ها می تواند بادیدن تصاویر روندی را برای اتفاقات داستان بیان کنند . برای این کتاب می تواند چندین متن نوشتاری نوشت .

    سوالات مربی برای گفت وگو : در این جا چه اتفاقی افتاده است ؟فکرمی کنید بعدش چی می شود؟ داستان چطور به پایان می رسد ؟ اگر به جای ….. قصه بودید چه کار می کردید؟ ….

    مربی می تواند در گروه های 3 نفره فرصت دهد تا بچه ها ایده ها ی خود را بیان کرده و حتی در مورد ایده های دوستان خود نظر بدهند و با هم محتوایی را برای کتاب درست کنند . سپس در کلاس برای بقیه ی گروه ها ارایه دهند .

    در ادامه روند کار مربی می تواند از بچه ها بخواهد که گروه های 2 یا3 نفره درست کنند. سپس به هر گروه چندین کارت تصویر بدهد تا آن ها را به هر ترتیبی که دوست دارند بچینند و داستانی برای آن ها درست کنند . در آخر در کلاس برای همه ارایه دهند .

برای پاسخ دادن ابتدا وارد سایت شوید.

نوشته اصلی
0 از 0 پست‌ها ژوئن ۲۰۱۸
حالا