انجمن ها

سوال بپرسید, جواب بگیرید و با
انجمن های ما در سرتاسر دنیا در ارتباط باشید.

خانه انجمن ها گروه راهبرهای آموزشی معرفی اپلیکیشن کاهوت

برچسب خورده: ,

  • معرفی اپلیکیشن کاهوت

     الهام فخرایی بروزرسانی شده 2 سال قبل 2 اعضا · 2 نوشته‌ها
  • علی

    عضو
    21 اسفند 1400 در 19:48

    کاهوت اپلیکیشنی برای بازی­های آموزشی است که با ایجاد رقابت میان دانش­ آموزان و دانشجویان محیطی تعاملی به منظور یادگیری ایجاد می­ کند.

    معرفی :

    در اپلیکیشن کاهوت، معلمان با طرح سوال برای دانش­ آموزان آن­ها را می ­سنجند. اپلیکیشن به گونه ای است که با زمان دادن به هر سوال، محیط رقابتی و جذابی ایجاد می­ گردد.

    روش کار:

    معلم سوالات مورد نظرش را در محیط کاربری وارد می کند و برای هر کدام زمان مناسبی در نظر می گیرد. (زمانی بین 30 تا 120 ثانیه) دانش آموزان از طریق کدی که معلم به آن ها می دهد وارد محیط آزمون می شوند. پس از این که همه ی دانشجویان وارد محیط آزمون شدند و در صف انتظار قرار گرفتند، معلم آزمون را شروع می کند. سوالات به ترتیب بر روی نمایشگر کلاس به نمایش در می آید، و گزینه ها بر روی صفحه نمایش موبایل دانش آموزان ظاهر می شود که باید در مدت زمان معین، گزینه ی صحیح را انتخاب نمایند.

    پرونده­ی هر سوال به یکی از این دو صورت بسته می شود:

    1. همه­ دانش ­آموزان به آن سوال پاسخ داده باشند (حتی اگر زمان در نظر گرفته شده، تمام نشده باشد)

    2. هنگامیکه زمان در نظر گرفته شده تمام شده باشد (حتی اگر همه به سوال پاسخ نداده باشند)

    در نهایت پس از اتمام فرصت پاسخ دهی تمام سوالات، نتیجه­ عملکرد دانش­ آموزان شرکت کننده مشخص می شود. معلم می تواند نتیجه ی آزمون را به مورد هر سوال و یا به صورت رتبه­ بندی تمام دانش ­آموزان مشاهده کند.

    ایجاد حساب کاربری:

    شما به دو صورت می­توانید حساب کاربری ایجاد کنید:

    · معلم یا دستیار معلم

    · دانش آموز یا میهمان

    معلم یا دستیار او می توانند سوالات چهارگزینه ای خود را برای آزمون وارد محیط اپلیکشن کنند، دانش آموزان نیز با وارد شدن به حساب کاربری خود می توانند به محیط آزمون بپیوندند و مورد ارزیابی واقع شوند .

    محاسن استفاده از این اپلیکیشن:

    – ارزشیابی سریع، بطوریکه وقت زیادی از زمان مفید کلاس صرف نمی شود.

    – امکان مرور سریع و مفهومی درس هر جلسه

    – افزایش سرعت عمل دانش آموزان در حل مسائل درس مربوطه (بین دو دانشجو که هر دو پاسخ درست به سوال داده اند، کسی امتیاز بیشتری می گیرد که پاسخ درست را زودتر ثبت کرده باشد)

    – به صفر رساندن امکان تقلب. زیرا به دلیل زمان بندی کم و سرعتی بودن، فرصت به تقلب نمی رسد. به علاوه اگر کسی تقلب هم کند، در نهایت امتیاز کمتری می گیرد چون بقیه در زمان کمتری به سوال مربوط پاسخ داده اند.

    بیشتر درباره ی کاهوت:

    این استارتاپ نروژی که دانش آموزان امریکایی را نیز با خود همراه کرده است به تازگی در جذب سرمایه، 126.5 میلیون کرون نروژ (معادل 15.4 میلیون دلار) دریافت کرد و به ارزش حدود 2.55 میلیارد کرون (300 میلیون دلار) رسید. به این ترتیب کاهوت موفق شده است در عرض ۷ ماه ارزش خود را سه برابر کند.

    دیزنی و مایکروسافت از سرمایه گذاران اولیه کاهوت هستند. کاهوت 51 میلیون بازی روی پلتفرم خود دارد و تعداد کاربرانش در ماه ژانویه از مرز ۷0 میلیون گذشت و به ضریب نفوذ %50 در بین دانش آموزان امریکایی دست یافت. مدیرعامل این استارتاپ گفت: بیشتر کاربران ما از جانب آموزش هستند، اما وقتی پای درآمد و رشد وسط باشد بخش کسب وکار ظرفیت بیشتری دارد. بنابراین قصد داریم وارد بازار این بخش شویم.

  • الهام فخرایی

    عضو
    16 فروردین 1401 در 10:53

    من قبلا از سایت کاهوت استفاده کردم و واقعا در آموزش آنلاین کاربردی هست و اون حس رکود رو می گیره

برای پاسخ دادن ابتدا وارد سایت شوید.

نوشته اصلی
0 از 0 پست‌ها ژوئن ۲۰۱۸
حالا