انجمن ها

سوال بپرسید, جواب بگیرید و با
انجمن های ما در سرتاسر دنیا در ارتباط باشید.

خانه انجمن ها معلمانه گروه معرفی کتاب معرفی کتاب هایی در زمینه معلمی

برچسب خورده: , ,

  • معرفی کتاب هایی در زمینه معلمی

     زهرا فرهادی بروزرسانی شده 3 سال، 9 ماه قبل 1 عضو · 2 نوشته‌ها
  • زهرا فرهادی

    عضو
    11 مرداد 1399 در 12:46

    در این مبحث، قصد دارم معرفی نسبتا مفصل تری، از کتاب های مفیدی که خوندم رو بیارم. شما هم اگر کتابی خوندید که مفید بوده، خوشحال میشم مطرح کنید و بگید که از چه جهت خوب بوده و از چه جهت کمک کننده است.

  • زهرا فرهادی

    عضو
    11 مرداد 1399 در 12:47

    نام کتاب: روابط معلم و دانش‌آموز
    مولف: هایم گینات
    مترجم: سیاوش سرتیپی
    نشر: علم

    کتاب روابط معلم و دانش‌آموز را از یکی از دوستانم هدیه گرفتم. وقتی کتاب را گرفتم، با خودم فکر کردم یک کتاب پر حجم و حوصله سر بر، با مطالب تکراری.
    اما وقتی کتاب را ورق زدم، سر ذوق آمدم، یک کتاب پر از خاطره‌ها و مثال‌های معلمی. چه قدر دوست دارم با خواندن تجربه‌ها و خاطره‌های واقعی، یاد بگیرم. خسته نمی‌شوم از خواندن.
    این کتاب، یکی از اثربخش ترین کتاب‌هایی بوده که در زمینه‌ی معلمی خوانده‌ام. مثال‌ها و خاطره‌های کوتاهی که هایم گینات ذیل فصل‌های مختلف روایت کرده، بارها در کلاس‌ها برایم پیش آمده. ممنونم از هایم گینات و دوستی که این کتاب را به من هدیه داد.

    بخشی از متن کتاب روابط معلم و دانش‌آموز:
    “روزی روزگاری، مردی دچار گرفتاری شدیدی شد و برای کمک نزد خاخام رفت. خاخام به درد دل این مرد گوش فرا داد و چنین نصیحتش گفت: «به پروردگارت توکل کن. روزی‌ات را خواهد داد.» آن مرد در پاسخ گفت: «بله، جناب خاخام. امّا بفرمایید تا آن موقع چه کار کنم؟»

    معلمان نیز چنین سؤال‌هایی دارند؛ آنان می‌پرسند: «تا آن زمان که نظام آموزشی تغییر بکند، چطور می‌توانم دوام بیاورم؟» «در زمان حال چه کار می‌توانم بکنم تا روابط کلاسی بهتر بشود؟»

    تلاش ما در این کتاب پاسخ دادن به این سؤالات است.”

برای پاسخ دادن ابتدا وارد سایت شوید.

نوشته اصلی
0 از 0 پست‌ها ژوئن ۲۰۱۸
حالا