انجمن ها

سوال بپرسید, جواب بگیرید و با
انجمن های ما در سرتاسر دنیا در ارتباط باشید.

  • معرفی کتاب

     atefe بروزرسانی شده 2 سال، 3 ماه قبل 3 اعضا · 4 نوشته‌ها
  • آریامنش

    عضو
    1 بهمن 1400 در 06:36

    براساس آمار های که آموزش و پرورش اعلام می کند .حدود یک میلیون دانش آموز در کلاس های چند پایه تحصیل می کنند . یکی از سختی های شغل معلمی درمقطع ابتدایی تدریس دراینگونه کلاس هاست .

    تا زمانی که معلم در این کلاس ها حضور پیدا نکند عمق مفهوم را درک نخواهد کرد .کار کردن دراین کلاس ها نیازبه برنامه ریزی دقیق و منظم دارد .با خواندن چند کتاب نمی توان این امر مهم را مسلط شد باید تجربه کسب کنند

    زمانی که آموزش و پرورش دراختیار این گونه کلاس ها قرار می دهد برای تدریس محتوای کتب ، دقیقا با کلاس های تک پایه مطابقت دارد ولی تعداد کتاب ها و موضوعات تدریس براساس پایه ها افزایش می یابد .

    متاسفانه در دانشگاه فرهنگیان که نیروی آموزش و پرورش را تربیت می کند به موضوع کلاس های چند پایه توجه چندانی نمی شود فقط درحد گذراندن دو الی سه واحد تئوری

    درحالیکه دربخش کارورزی باید به این مساله توجه شود . و بیشترین کارورزی ها درکلاس های چند پایه برگزار شود . اما به علت دوری اینگونه کلاس ها از محل دانشگاه . دانشجو یان ترجیح می دهند،برنامه کارورزی را در مدارس خاص داخل شهر با امکانات رفاهی خوب بگذرانند این مساله با واقعیت شغلی آینده درتضاد است .

    درواقع پس از فارغ التحصیلی و شروع سال تحصیلی . دانشجو معلم .آنگونه که مناسب کلاسداری ،کلاس های چند پایه است نمی تواند کلاس درسی را مدیریت کند و نگرانی های زیادی به بار می آورد .

    بنابراین به دانشجو یان توصیه می شود که حتما دردوران دانشجویی یک بار هم شده درکلاس های چند پایه حضور داشته باشند و یک مورد کارورزی را دراین کلاس ها تجربه کنند.فقط در حد یک اردو و بازدید از این کلاس ها نباشد

    علاوه براین می توانند از کتاب های گوناگون که با موضوع کلاس های چند پایه نوشته شده را مطالعه کنند .

    کتاب هایی را که مناسب هستند معرفی می کنم . هرچند خواندن کتاب درکنار کسب تجربه مفید خواهد بود

    1 – راهنمای تدریس درکلاس های چند پایه . سید حشمت الله مرتضوی زاده ، انتشارات عابد

    2 – راهنمای آموزش درکلاس های چند پایه ؛ دکتر محرم آقا زاده و رخساره فضلی . انتشارات آییژ

  • سمانه خداوردی

    عضو
    2 بهمن 1400 در 08:38

    سلام . تجربه ی جالبی و سختی به نظر می رسه . نکته ی مهمی را بیان کردید . دانشجو معلم کارش را باید کلاس چند پایه آغاز کند . کلاسی هایی که فقط از عهده ی معلمان کار کشته با سوابق بالا بر می آید ! آیا نبود معلم باعث چند پایه بودن در یک کلاس می شود ؟

    نکته ی مهم دیگری که کمتر مورد توجه است بودجه بندی محتوای آموزشی یکسان بین مدارس غیر انتفاعی کم جمعیت در هر پایه و یک کلاس چند پایه است . تا حالا از این بُعد به موضوع نگاه نکرده بودم .

  • آریامنش

    عضو
    8 بهمن 1400 در 07:53

    سلام علیکم

    چند پایه شدن کلاس ها بر اساس آمار دانش اموزان کلاس ، ایجاد می شود . هرچند که نیرو هم کم است .

برای پاسخ دادن ابتدا وارد سایت شوید.

نوشته اصلی
0 از 0 پست‌ها ژوئن ۲۰۱۸
حالا