انجمن ها

سوال بپرسید, جواب بگیرید و با
انجمن های ما در سرتاسر دنیا در ارتباط باشید.

خانه انجمن ها گروه دانشجو معلمان مفهوم محیط دایره دردوره ابتدایی

  • مفهوم محیط دایره دردوره ابتدایی

     آریامنش بروزرسانی شده 2 سال، 2 ماه قبل 1 عضو · 1 پست
  • آریامنش

    عضو
    29 بهمن 1400 در 11:05

    دایره یکی از اولین شکل هایی است که کودک با آن آشنا می شود از سه سالگی می تواند شکل های بسته را به شکل مدور رسم کند . درپنج سالگی نام آن را بیان می کند دلیل زود شکل گرفتن این مفهوم شایدفراوانی دایره درمحیط اطراف ما باشد.

    دردوره ابتدایی سعی می شود کودکان را با ویژگی های دایره آشنا شوند

    مانند اشیا گرد قل می خورند فاصله مرکز دایره تا زمین ثابت است .(شعاع ) درزمان قل خوردن این فاصله درهر حالتی ، ثابت است و برای اموزش این مفهوم توصیه می شود از چرخ دوچرخه استفاده شود ( مفهوم تمام شعاع ها با هم برابرند. دایره بی نهایت شعاع دارد و..)

    درپایه پنجم و ششم محیط ومساحت شکل محاسبه می شود

    تجربه کاری من ثابت کرده است قبل از شروع و آموزش درس محیط دایره فعالیت های دست ورزی انجام شود . فرمول محاسبه بیان نشود تا خود شاگردان به نتیجه برسن و علاوه برا این درکتاب از روش اشکال چند ضلعی برای آموزش محیز استفاده شده است . درک این روش برای دانش آموزکمی سخت و مشکل است بنابراین من از روش دیگری برای آموزش محیط استفاده می کنم .

    درکلاس خودم انواع وسایل که به شکل دایره هستند را دراختیار دانش آموز قرار می دهم به همراه یک مترو یک کچ (وسایل استوانه ای هم باشند مشکلی ایجاد نمی کند )

    (چرا از متر استفاده می شود ؟ چون متر به راحتی دور شکل را پیچیده می شود و می توان اندازه دقیق به دست آورد)

    دانش آموزان به صورت فردی یا گروهی دور اشیا را اندازه می گیرند اندازه را درذهن خود نگه می دارند و همان شکل را روی زمین قرار دهند باگچ دور آن را خط می کشن ، چون مفهوم قطر را درسال های قبل یاد گرفتن . دراین قسمت قطر شکل را رسم کرده و اندازه گیری می کنند .

    نتیجه ای که پس از انجام چندین مورد بیان می کنند این است که هرگاه دور شکل را به قطر تقسیم کنیم . عددی بین 3 و 3و نیم به دست می آید واگر دقیق تر بتوانند اندازه بگیرند بین 3/12. 3/15 را به دست می آورند

    این تمرین را برای دو روز دیگر به عنوان تکلیف منزل دتعریف می کنم و ادامه می دهند. بعد از انجام فعالیت مشابه فراوان به سراغ کتاب درسی رفته و فعالیت های کتاب را انجام می دهند

برای پاسخ دادن ابتدا وارد سایت شوید.

نوشته اصلی
0 از 0 پست‌ها ژوئن ۲۰۱۸
حالا