انجمن ها

سوال بپرسید, جواب بگیرید و با
انجمن های ما در سرتاسر دنیا در ارتباط باشید.

  • نمایش سایه ها

     آریامنش بروزرسانی شده 2 سال، 2 ماه قبل 1 عضو · 2 نوشته‌ها
  • آریامنش

    عضو
    22 بهمن 1400 در 07:07

    در عالم هنر گستردگی زیادی می بینیم ما 7 هنر داریم که هرکدام از آنها به شاخه های زیادی تقسیم می شوند؛یکی از این هنر ها هنر نمایش است .

    اما در اینجا می خواهیم درمورد نمایش عروسکی سایه ها برای دانش آموزان صحبت کنیم (توجه داشته باشید که دانش آموزان اجرا کننده هستند برای هم کلاسی ها)

    نمایش عروسکی سایه هادر سراسر دنیای جایگاه والایی دارد ؛ این هنر به خاطر ویژگی های که درذیل بیان شده ؛برای همه قابل اجرا ست.علاوه بر این دانش آموزان هم به انجام این فعالیت علاقه وافری دارند .

    – قابلیت اجرای آسان و ساده برای دانش آموزان

    – در دسترس بودن امکانات اجرای نمایش

    – ترکیبی از هنرهای مختلف برای دانش آموزان

    – ارتباط راحت دانش آموزان با همدیگر (دانش اموز برای دانش آموز )

    – حس همکاری و کار گروهی

    به همین دلیل من درکلاس درسی خودم به جای دادن تکالیف رونویسی و تکراری از این روش تدریس استفاده می کنم . درهفته قبل یک متن را اختیار دانش آموزان کلاس پنجم قرار دادم و خواستم که نمایش سایه ها ی مرتبط بامتن را ارائه دهند . نتایج و خروجی بسیار عالی به دست آوردم .

    متن دارای کلمات مشکل از لحاظ خوانداری بود به راحتی می تواستند بخوانند . به راحتی می نوشتند . اجرای بسیار عالی داشتند .

  • آریامنش

    عضو
    22 بهمن 1400 در 07:24

    شیوه اجرا بستگی به شرایط کلاس و فرهنگ بومی محلی هر منطقه دارد معلم کلاس می تواند با شرایط موجود . نوع اجرا را تغییر دهد درکلاس من ؛ دانش آموزان شخصیت های نمایش را روی مقوا طراحی کردن و پس از حفظ دیالوگ ؛ نمایش اجرا شد .از نمایش ها ی اجرا شده فیلم تهیه شد و آثار برتر به جشنواره تئاتر کشوری ارسال شد .

    علاوه بر دانش آموزان اولیا دانش آموزان هم با میل و رغبت در این فعالیت همراهی و مشارکت داشتند . چه بسا علاقه شون بیشتر از بچه ها بود

برای پاسخ دادن ابتدا وارد سایت شوید.

نوشته اصلی
0 از 0 پست‌ها ژوئن ۲۰۱۸
حالا