انجمن ها

سوال بپرسید, جواب بگیرید و با
انجمن های ما در سرتاسر دنیا در ارتباط باشید.

  • چه کسی مقصر است؟

     محیا بروزرسانی شده 3 سال، 1 ماه قبل 3 اعضا · 5 نوشته‌ها
  • محیا

    عضو
    5 فروردین 1400 در 09:43

    معلمان و والدین، جامعه هدفشان یکی است؛ دانش آموز
    آنها هدف مشترک نیز دارند؛ ارتقای سطح دانش آموز در همه ابعاد
    سوال اینجاست که چرا با این وجود، دست کم در ایران و دراین سالها، معلمان و والدین روحیه همکاری و تعامل نداشته اند و در جدال بر سر اینکه چه کسی مقصر است یا کم کاری کرده است، بوده اند.

  • مجید بهادری

    عضو
    6 فروردین 1400 در 13:56

    مقصر ترس از آینده و ناپایداری وضعیت جامعه ای که در آن زندگی میکنند.
    در شرایط فعلی جامعه خانه ها پر شده از دانش آموزان نوجوان وناامیدی که از غول کنکور می خواهند فرار کنند و به دنبال ناجی هستند تا با کتابهای سحرآمیز وروشهای تست زنی به آنها کمک کند.
    چنین فکرهایی به ذهن همه ی دانش اموزان می آید و در همه جای جهان وجود دارد اما نه چندین برابر خارج از حد نصابی که در موسسات کنکور و مراکز مشاوره قارچ گونه میبینیم و بماند که چند برابر آن پنهان است.
    ترس امری طبیعی است. اما نوع واکنش به ترس است که زندگی را مختل و ساکن میکند.

    • محیا

      عضو
      7 فروردین 1400 در 10:46

      اقای بهادری این مساله در مورد بچهای متوسطه اول هم بیداد میکند فشارها بر سر انتخاب رشته و رفتن به تجربی یا دست کم نظری بسیار زیاد است، از بعدی دیگر ناهماهنگی بین والدین و معلمان باعث شده هرکسی مسولیت جایگاهش را نپذیرد و ضعف ها یا مسائل ایجاد شده را به گردن دیگری بیاندازد، دست آخر شاهد بی انگیزگی و زده شدن دانش آموز از درس میشویم، تازه اینها به کنار، مشکلات روحی،روانی،چالشها و مشکلاتی که درنوجوانان به وجود امده را، چه کسی به گردن میگیرد؟ شما خودتان در ارتباط با نوجوانان هستید؛ واقعا چه باید کرد، از چه کسی باید شروع کرد؟

  • قاسم برجسته

    عضو
    12 فروردین 1400 در 12:48

    یکی از نقاط شروع برای مواجه با این مساله، شنیدن صدای نوجوانان، احترام و پذیرفتن آنها است. در متوسطه اول فشار زیادی برای هدایت تحصیلی روی دانش آموزان هست.متاسفانه عدم هماهنگی و آگاهی این مشکلات را تشدید می کند. تا زمانی که نگاه کلیشه ای به رشته ها است و موج مهندس شدن و دکتر شدن دست از سر بچه ها کم نشود داستان غم انگیز ادامه دارد.

    • محیا

      عضو
      12 فروردین 1400 در 13:07

      اقای برجسته واقعا تو جامعه ما هنوز دکتر و مهندس شدن یک رویا و هدفه چون از تو رشته های دیگه چیزی در نمیاد مگر بعضی رشته های هنری ک تازه تونسته جا باز کنه ،نوجوانان در حال حاضر خیلی خوب میفهمند ک ادامه تحصیل یا رفتن ب دانشگاه نه چیز علمی به ادم اضافه میکنه نه میتونه اونها رو به لحاظ شغلی و مالی به جایگاهی برسونه ، اصلا درس خوندن چه فابده ای داره برای بچها وقتی که نمیتونه جوابگوی سوالات و نیازهای اونها باشه؟

برای پاسخ دادن ابتدا وارد سایت شوید.

نوشته اصلی
0 از 0 پست‌ها ژوئن ۲۰۱۸
حالا