انجمن ها

سوال بپرسید, جواب بگیرید و با
انجمن های ما در سرتاسر دنیا در ارتباط باشید.

خانه انجمن ها گروه ادبیات کودک و نوجوان کتاب داستان و ریاضی بازی

  • کتاب داستان و ریاضی بازی

  • سمانه خداوردی

    عضو
    4 تیر 1400 در 23:45

    مربی کتاب ‘ ده خرچنگ است و یک حلزون’ را برای بچه ها می خواند . در روند کتاب به نوعی شمارش اشاره شده است . این کتاب به کودکان کمک می کند که نگاه دیگری به اعدادداشته باشند. بعد از خواند کتاب مربی از بچه ها می خواهد که به اطراف خود توجه کنند و اعداد را بیابند. اعداد تا ۱۰ مناسب برای پیش دبستان و اعداد بالاتر برای پایه ی اول مناسب است.

  • قاسم برجسته

    عضو
    25 تیر 1400 در 12:14

    توجه به نگاههاي كودكان، برداشت ها و روايت آنان از موضوعات درسي، فرصتي براي درگير شدن دانش آموزان و يادگيري عميق آنها ايجاد مي كند.تاكيد صرف بر اهداف و عناصر برنامه درسي د ردراز مدت آسيب زا است.وقتي مي خواهيم نظر ها و نگاههاي بچه ها را داشته باشيم بايدفضايي فرارتر از صحيح و غلط در كلاس ايجاد كرد، و با تكيد بر اين نكته كه بچه ها متفاوت فكر مي كنند، در واقع اين را به عنوان يك اصل به رسميت بشناسيم. اما پرسش ديگري مطرح مي شود، در چه جو كلاسي بچه ها مي توانند به راحتي نظر و ايده ها خود را بيان كنند ؟

    • الهام فخرایی

      عضو
      26 تیر 1400 در 21:30

      در پادکست تفکر انتقادی (نقادانه) چیست؟ که در سایت هم بارگذاری شده، به این موضوع پرداخته شده که برای یک کلاس پویا و تعامل آزاد به چه فضایی و چه نوع تعاملی در کلاس نیاز داریم.

  • سمانه خداوردی

    عضو
    3 مرداد 1400 در 15:22

    به نظرم کلاس درس باید خیلی جای امنی باشه. یعنی بچه ها بتوانند به راحتی ایده و یا نظرات خودشونو بیان کنند و از طرف مربی و یا بچه ها مورد تمسخر قرار نگیرند و یا مربی درستی و غلطی حرف بچه ها تاکید زیادی نداشته باشه. منظورم این است که بچه ها اگر هم چیزی را بیان می کنند که ممکن است جوابش با آنچه در ذهن مربی است متفاوت است مربی آن را با پرسش های بیشتر به دنبال جواب های دیگری بفرستد . بین بچه ها گفت و گوی سازنده اتفاق بیفتد. یعنی گفت و گو یک طرفه بین مربی و دانش آموز نباشه. بین کودک و کودک هم رخ بده . با پرسش این سوالات که ، کسی با نظر فلانی موافق هست ؟ یا مثلا کسی میخواد ایده ی فلانی را بیشتر توضیح بده … این اتفاق باعث میشه که بچه ها بیشتر فرصت بیان داشته باشند. خوب است تعداد افراد کلاس خیلی بالا نباشد . مربی بیشتر شنونده باشد تا کسی که همه چیز را میداند و خود را دانای کل نشان دهد. مربی باید تسهیل گر باشد .

برای پاسخ دادن ابتدا وارد سایت شوید.

نوشته اصلی
0 از 0 پست‌ها ژوئن ۲۰۱۸
حالا