انجمن ها

سوال بپرسید, جواب بگیرید و با
انجمن های ما در سرتاسر دنیا در ارتباط باشید.

خانه انجمن ها خوشه ادبیات گزارش گفتگوهای هفتگی گزارش گفتگوی هفتگی: چالش های کلاس آنلاین

برچسب خورده: , ,

  • گزارش گفتگوی هفتگی: چالش های کلاس آنلاین

     سمانه خداوردی بروزرسانی شده 2 سال، 5 ماه قبل 2 اعضا · 2 نوشته‌ها
  • مژگان منیری

    عضو
    23 آبان 1400 در 10:18

    موضوع: چالش های کلاس آنلاین برای دانش آموزان، معلمان و والدین

    در کلاس های آنلاین دانش آموزان شما چه چالش هایی دارند؟

    معلمان در کلاس های آنلاین با چه مشکلاتی روبه رو هستند؟

    والدین در آموزش مجازی و کلاس های آنلاین چه چالش هایی را تجربه کردند؟

    چه تجربه ای در این زمینه دارید؟

    تجربه شخصی من در مورد برادرم است که امسال دانش آموز سوم ابتدایی است. در زمان شیوع کرونا کلاس اول ابتدایی بود. تابستان امسال که در مورد حضوری شدن مدارس صحبت می کردم متوجه شدم که علاقه ای به حضور فیزیکی در مدرسه ندارد و به نوعی اضطراب از قرار گرفتن در جمع پیدا کرده… هیچ کدام از همکلاسی هایش را از نزدیک نمیشناسد و تنها یک اسم و یک عکس پروفایل است. و مشتاق حضور در کلاس مجازی نیست و تنها به عنوان یک وظیفه و تکلیف در کلاس حضور پیدا میکند. در مورد دانش آموزان مدرسه خودم هم کسی گوشی هوشمند نداشت و نتوانستند در برنامه شاد حضور داشته باشند و امسال تکرار پایه خوردند و در مدرسه مورد تمسخر دیگر دانش آموزان قرار می گیرند.

    من هم در مورد اضطراب از جمع دانش آموزان شنیدم. فکر می­کنید دلیل این اضطراب چی هست؟

    دلیل علمی و تخصصی نمیدانم اما حدس میزنم به خاطر دور ماندن از محیط مدرسه و دوستان حس نا آشنا بودن دارد و کودکی هست که برای دوستی پیش قدم نمی­شود و اگه مدارس حضوری شوند احتمالا تا مدتی دوستی نخواهد داشت.

    ü فکر می‌کنم یکی از چالش‌های معلمین در کلاسهای آنلاین و تولید محتوا و دانش‌آموزان، ترس از مورد تمسخر قرار گرفتن است. که متاسفانه دلیلش هم پخش ویس‌ها و ویدیوهای معلم‌ها و دانش‌آموزان در شبکه‌های مختلف هست. تپق‌هایی که همه آدم­ها روزمره در کارشان دارند و معلم­ها هم در کلاس درس حضوریشان از این امر مستثنی نبودند. ولی در تدریس­های مجازی این جریان خیلی بولد شد و معلم­ها را مجبور کرد تا موقع تولید محتوا حساسیت بیش‌از حد و خسته‌کننده‌ای رو به خرج بدهند و دانش آموزان را هم دچار استرس کرد.

    ü من در این دوره کرونا کلاس نداشتم و سرپرست بود ، ولی همکاران از عدم مسئولیت بچه ها در کلاس خیلی شکایت داشتند و دانش آموزان ما (هنرستان کار دانش ) بطور چشمگیری جذب بازار کار شدند و کلا درس و مدرسه به درجات پایین­تر اهمیت درآمد. حتی در یکی از کلاس­ها موقع امتحان عملی خیاطی دانش آموز به معلم گفته فعلا من باید برم سر کار و تا عصر الگو را براتون میفرستم. یکی از چالش های دیگر همکاران این بود که دائم بوسیله والدین و مسئولین چک می­شدند و آزادی کلاس را از دست داده بودند. که البته حس بدی به همکار می­داد. و چه قدر باعث کم شدن عزت نفس و اعتماد به نفس می­شود این مسئله…. در مورد دانش آموزان هم این مسئله صدق میکند که برای ضبط یک تکلیف صوتی چندین بار یک مرحله تکرار میشود…

    بخشی از گفتگوهای معلم ها را خواندید

    شما چه ایده و تجربه ای درخصوص “چالش های کلاس آنلاین برای دانش آموزان، معلمان و والدین

    ” دارید؟

    تهیه و تنظیم گزارش: مژگان منیری

    دبیر گفتگو: بهناز رنود

  • سمانه خداوردی

    عضو
    25 آبان 1400 در 20:39

    سلام .

    منم مثل خیلی از معلمان دیگر چالش های زیادی داشتم و دارم . زمان هایی را به یاد دارم که برق خانه مان رفت و من از کلاس خارج شدم و گریه کردم که حالا چکار کنم ! ( در فضای بیگ بلو باتن تدریس می کنم، فضایی که بچه ها دسترسی به دوربین و میکروفن و تایپ کردن … دارند)

    تولید محتوا برای کلاس های آنلاین بسیار متفاوت است.

    در بین هزاران چالشی که دارم این اتفاقات خوب هم دارم …

    اتفاق خوبی که در کلاس های آنلاین افتاد و امسال هم دوباره تکرار شده حضور اولیا در کلاس هایم است . اولیا با محتوای ارایه شده آشنا می شوند و روند یادگیری با می بینند . این فرآیند به آرامش خانواده ها کمک زیادی کرده است. سال های قبل این آرامش را در خانواده های دانش آموزانم نمی دیدم . اتفاق خوب دیگر، جلسات ( دورهمی هایی آنلاین) که با اولیا تقریبا ماهی یک بار برگزار می شد و امسال هم در تلاش هستم همچنان ادامه داشته باشد و ارتباط بین مدرسه ، اولیا و دانش آموز پررنگ تر می بینم.

    تایپ کردن هم اتفاق دیگری ست که به نوشتن بچه ها ، ارتباط بین کلمات ، شناخت حروف و … کمک بسیار می کند.

    در زمان خواندن کتاب داستان فایل pdf را بارگذاری می کنیم. تصویر کامل کتاب و متن صفحات واضح دیده می شود . این روند در سواد آموزی بچه ها تاثیربسیار دارد.

برای پاسخ دادن ابتدا وارد سایت شوید.

نوشته اصلی
0 از 0 پست‌ها ژوئن ۲۰۱۸
حالا