انجمن ها

سوال بپرسید, جواب بگیرید و با
انجمن های ما در سرتاسر دنیا در ارتباط باشید.

خانه انجمن ها خوشه انسان و سلامت گروه والدین و معلمان گفت و گو با والدین در بستر آنلاین

  • گفت و گو با والدین در بستر آنلاین

     الهام فخرایی بروزرسانی شده 3 سال، 5 ماه قبل 2 اعضا · 2 نوشته‌ها
  • قاسم برجسته

    عضو
    2 آذر 1399 در 16:49

    آگاهی و اتفاق نظر خانواده ها در مسایل آموزشی کلاس درس یک عامل مهم در تحقق اهداف آموزشی؛ واستمرار پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است.بکارگیری روشهای نوین در آموزش که ناظر به نتیجه گیری تدریجی و ترویج روحیه مشارکت در کلاس است در نگاه سنتی و نتیجه محور خانواده ایجاد چالش بین معلم و خانواده می کند.من بر این باور هستم همیشه سطحی از آموزش درباره روشهای جدید و تعاملی آموزش برای خانواده وجود داشته باشد.برگراری جلسه به طور اختصاصی با این هدف و نگاه کمتر مورد توجه و عنایت مدیران به دلایل مختلف هست. با توجه به یادگیری آنلاین این امکان برای من فراهم شده بدون تشریفات اداری با خانواده ها مرتبط شوم . در طول این از طریق فرم های ارزیابی با خانواده ها تبادل اطلاعات داشتم. و زمینه را برا یک گفت و گو در بستر آنلاین آماده کردم. از این طریق همین فرم ها متوجه افزایش علاقه دانش آموزان به درس ریاضی تحت تاثیر جو کلاسی و ارتباط موثر شدم.۶۰ درضد از بچه ها گفتند که علاقه آنها به درس ریاضی بیشتر شده است. با طرح سه پرسش یرای دستور جلسه خانواده را در بستر واتساپ دعوت به گفت و گو کردم دستور جلسه و دعوت به گفت و گو به صورت زیر بوده است:

    با سلام و احترام خدمت والدین گرامی ،با توجه به اهمیت درس ریاضی و بادگیری موثر ،از ساعت ۶ تا ۷ روز چهارشنبه ۲۱ آبان ماه جلسه گفت و گو با والدین برگزار می شود
    در این جلسه درباره
    ۱- بررسی مشکلات دانش آموزان
    ۲- فرصت ها و محدویت های تدریس ایام کرونا
    ۳- اهمیت روشهای نوین گفت و گو محور در یادگیری فعال دانش آموز
    گفت و گو می کنیم
    با تقسیم بندی زمان جلسه برای سه سوال و بیان یک مقدمه کوتاه جلسه را آغاز کردم سعی کردم کوتاه سخن بگویم تا والدین زمان بیشتری داشته باشند
    با توجه به ویزگی جلسه بجه ها هم حضور داشتند و من این تعامل سه جانبه را دوست داشتم. و تجربه این جلسه را به صورت حضوری در سال های قبل هم داشتم. زمانی که یکی از مادر ها نظرش به بیشتر توضیح دادن بود و ازمن خواسته بود زمان بازخورد گرفتن را کمتر کنم یکی از دانش آموزن به در مخالفت از اوو دفاع از بازخورد گرفتن در فرایند تدریس شد. بعد از جلسه از خانواده ها نظر خواهی شد .
    برخی از نظرات خانواده ها :
    تشکر از این که نظراتشان شنیده شد.
    یکی با توجه به همراهی بچه ها بیان کرد ریاضی برای من هم شیرین شده است
    این جلسه ما را بیشتر به کارهای بچه ها و خلاق بودن آنها به فکر فرو برده و همین طور خلاق بودن آنها
    جمع بندی : من از این که یعضی از خانواده در فرهنگ آموزشی غالب مدارس ما رقابت نمره سیطره کتاب های کم مایه کمک آموزشی به نکاتی متفاوت گوش دادند و توجه کردند امید بخش بود نگاهی مه متفاوت بودن بچه ها و توانمندی ذاتی آنها را صحه می گذاشت. و به آموزش هایی که احترام و رغبت و انگیزه درونی بچه ها و شوق آنها برای یادگیری را اعتبار می بخشید.
    به نظر شما نقش خانواده ها در آموزش چیست ؟ چگونه می توان فصل مشترک آموزش کلاسی و نگاه خانواده ها به آموزش را پر رنگ کرد؟ چکونه می توان از دغدغه خانواده د رتوجه دادن به روشهای جدید اموزشی و مشارکتی اعتبار بخشید ؟
    قاسم برجسته مروج یادگیری در گفت و گو

  • الهام فخرایی

    عضو
    4 آذر 1399 در 11:35

    به نظرم همراه کردن همزمان والدین و بچه ها در این گفتگو یکی از نقاط قوت ماجراست

برای پاسخ دادن ابتدا وارد سایت شوید.

نوشته اصلی
0 از 0 پست‌ها ژوئن ۲۰۱۸
حالا