انجمن ها

سوال بپرسید, جواب بگیرید و با
انجمن های ما در سرتاسر دنیا در ارتباط باشید.

خانه انجمن ها خوشه انسان و سلامت گروه والدین و معلمان چالش های ارزشیابی توصیفی

  • چالش های ارزشیابی توصیفی

     سمیه شهریسوند بروزرسانی شده 2 سال، 11 ماه قبل 4 اعضا · 5 نوشته‌ها
  • مریم جعفرنژاد

    عضو
    4 خرداد 1400 در 19:04

    به عنوان معلم در ارزشیابی توصیفی به چه موانع و چالشهایی برخورد کرده اید ؟؟ من که هر سال برای تصمیم گیری درباره کودکانی که توانایی های لازم را برای ارتقا پایه کسب نکرده اند و باید نیاز به تلاش بگیرند دچار چالش میشوم و فشار بسیار زیادی از طرف اولیا برای کسب نمره قبولی وجود دارد در حالی که ارتقا چنین دانش آموزانی به پایه های بالاتر بسیار آسیب زا خواهد بود و خود دانش آموز و والدینش متضرر خواهند شد اما در این زمینه آگاهی کافی وجود ندارد و در نهایت با مقاومت والدین و فشار از طرف مدرسه مواجه هستیم
    شما چه چالش ها و مشکلاتی بر سر اجرای صحیح ارزشیابی توصیفی داشته اید ؟
    یا اگر به عنوان والد این متن را میخوانید درباره ارزشیابی توصیفی چه نطر تجربه یا درد دلی دارید ؟؟

  • محمود شیخیان

    عضو
    7 خرداد 1400 در 07:57

    چالش اول: چالش‌های معلمان
    این روش نیاز به آموزش‌ و پشتیبانی جدی از معلمان دارد. بسیاری از معلمان و بدون پشتیبانی کافی از سمت مدرسه و نظام آموزشی در این نوع ارزشیابی رها شده‌اند. بنابراین به تنهایی باید با چالش‌های آن روبرو شوند و هیچ معلمی به تنهایی نمی‌تواند این فشارها را تاب بیاورد. بنابراین وظیفه‌ی هر مدیر آموزشی در گام‌های قبل و حین اجرا، پشتیبانی و حمایت کاکارشناسی در ارزشیابی هستش

    • الهام فخرایی

      عضو
      8 خرداد 1400 در 20:27

      آیا معلم ها این امکان رو دارند که در قالب آموزش ضمن خدمت درخواست چنین آموزش هایی رو داشته باشند؟ دغدغه اش رو چطور؟

  • محمود شیخیان

    عضو
    7 خرداد 1400 در 08:02

    چالش دوم: ناآگاهی والدین
    به نظر نی‌رسد تمام تجارب والدین به ارزشیابی دوره خودشان باز می‌گردد و به هیچ وجه با این نوع ارزشیابی و ارزش‌های نهفته در آن آشنایی ندارند. بنابراین ما نیاز به آموزش‌های بسیار اساسی و پایه برای والدین در این رمینه هستیم. به عبارتی باید والدین را شریک خود فرض کرده و ایشان را همراه کنیم.

    چالش ۳:
    باور عمیق معلمان به این نوع از ارزشیابی بسیار ضرورت دارد. معلمی که ارزش‌های این نوع ارزشیابی را باور نداشته باشد در عمل نمی‌تواند آن را درست انجام دهد و باعث می‌شود خروجی فرایند ضعیف باشد و همین عامل نگرانی والدین را افزایش خواهد داد و باعث بی‌اعتمادی‌شان شود. به عبارت دیگر درست انجام دادن کار درست، از ضروریات است.

  • سمیه شهریسوند

    عضو
    18 خرداد 1400 در 13:31

    برای ارزشیابی توصیفی ضروریه که تعداد دانش‌آموزان کلاس در حد استاندارد یعنی حداکثر ۲۰ نفر باشه. در کلاسهای ۳۰-۴۰ نفری واقعاً فرصت شناخت عمیق از تک تک بچه‌ها نیست. امتحان کتبی گرفتن در گذشته این حسن رو داشت که در یک زمان مشخص تعداد زیادی از بچه‌ها ارزیابی می‌شدن ولی این فقط یکی از روشهای ارزیابیه و نمی‌شه همیشه و در همه دروس اون رو استفاده کرد و توقع داشت کارنامه توصیفی به دانش‌آموز بدیم.
    نکته بعدی توصیفهای محدود این نظام ارزیابیه. بچه‌ها در چهاردسته قرار می‌گیرن که به نظر من کمه. فکر می‌کنم اگر شش دسته داشتیم می‌شد عادلانه‌تر و واقعی‌تر ارزیابی رو ثبت کرد.

برای پاسخ دادن ابتدا وارد سایت شوید.

نوشته اصلی
0 از 0 پست‌ها ژوئن ۲۰۱۸
حالا