صحبت با کودکان درباره‌ی محتوای پورن در اینترنت

آموزش اخلاق رسانه ای به کودکان

کنجکاوی راجع به مسائل جنسی در میان نوجوانان و جوانان امر عجیبی نیست. طبق تحقیقات، از هر ده دانش‌آموز مقطع ۷ تا ۱۱، یک دانش‌آموز از اینترنت برای کسب اطلاعات راجع به مسائل جنسی استفاده می‌کند و در معرض محتوای پورن در اینترنت است. ۴۰٪ از پسران در اینترنت به دنبال محتوا‌های پورنوگرافیک می‌گردند که از این مقدار، ۲۸٪ به صورت روزانه یا هفتگی این عادت را داشتند. پدیدة پورنوگرافی و محتوا‌های جنسی در واقع یک پاسخ غیرسالم به یک نگرانی سالم شمار می‌آیند.

 

از سنین خیلی کم راجع به موضوعات جنسی با فرزندان‌تان صحبت کنید

رسانه‌های عمومی دائما کودکان را در معرض تصاویر جنسی قرار می‌دهند. شما باید یک ارتباط کاملا باز و صادقانه با کودکان‌تان راجع به این موضوع برقرار کنید تا هر موقع برای‌شان مشکلی پیش آمد، به شما مراجعه کنند.

مقاله مرتبط: تمایلات جنسی و روابط عاطفی در عصر دیجیتال

 

سعی کنید که ارتباط‌‌تان پیوسته باشد

بهترین رویکرد در زمینه مسائل جنسی با نوجوانان و جوانان این است که تصدیق کنیم نیاز آن‌ها به رابطه جنسی، نیازی کاملا طبیعی است. سپس باید با تقویت مهارت‌های تفکر انتقادی کاری کنیم که رفتار‌های مناسبی را در فضای اینترنت از خودشان بروز دهند.

 

راجع به پیام‌های جنسی موجود در رسانه‌های مختلف بحث و گفت‌وگو کنید

به کودکان‌تان کمک کنید تا از تاثیرات آسیب‌زا و مخرب تصاویر ارائه شده در سایت‌های جنسی آگاه شوند. تصاویری که باعث تنزل جایگاه زنان می‌شوند  و مردان را تحت فشار می‌گذارند تا لزوما جنسیت‌شان را حول محور جذابیت‌های جنسی و بی‌ارزش شکل دهند.

 

اطلاعات با کیفیت و مناسب را در اختیار کودکان قرار دهید

نباید منبع دریافت اطلاعات جنسی در کودکان‌تان، محتوای پورن در اینترنت باشد. راجع به تماشای سایت‌های پورن و محتوای پورن در اینترنت قوانین سفت و محکمی وضع کنید. تحقیقات نشان می‌دهد در منازلی که قوانین مشخصی راجع به سایت‌های مناسب و درست وجود دارد، کودکان به احتمال کمتری به دنبال مطالب پورنوگرافیک خواهند رفت. حتی اگر هم بروند، بسیار محدود و کمتر از دیگر خانواده‌ها خواهد بود. (به خاطر داشته باشید کودکانی که در استفاده از رایانه‌ها ماهرند. آنها به خوبی می‌دانند که چگونه اثری از فعالیت‌هایشان در فضای مجازی باقی نگذارند. به همین دلیل داشتن یک مکالمه درست و صادقانه با کودکان همیشه از جاسوسی و تعرض یه حریم خصوص‌شان بیشتر جواب می‌دهد).

 

منبع: مدیا اسمارت

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.