پادکست نهم: جرم در فضای آنلاین

پادکست نهم: جرم در فضای آنلاین

پاسخ این سوالات را در پادکست نهم مدرسه ی رسا بشنوید:

1. اگر شخصی بدون اجازه روی گوشی ما نرم افزاری نصب کنه که اطلاعات شخصی ما رو جمع آوری کنه و یا ما رو با استفاده از اون نرم افزار رصد کنه، این کار جرم محسوب میشه؟ در قانون چه تدابیری برای این نوع جرم ها در نظر گفته شده؟

2. در مورد مزاحمت های تلفنی یا آنلاین چطور؟ اگر کسی برای ما مدام پیام بفرسته یا بهمون زنگ بزنه و خلاصه باعث مزاحمت و اختلال در زندگی ما بشه ما چه اقدام حقوقی می تونیم انجام بدیم؟

3. اگر ما در یک مجلس خصوصی باشیم و از ما فیلم گرفته بشه و بدون اجازه ی ما پخش کنند، این کار جرم محسوب میشه؟ ما چطور می تونیم با کمک قانون پیگیری کنیم؟ اگر در یک مجلس عمومی باشیم و از ما فیلم گرفته بشه چطور؟ چه مدارکی در اینجا می تونند به کمک ما بیان؟

4. با توجه به اینکه تهمت زدن و افترا می تونه در فضای مجازی علیه آدم ها انجام بشه، چه قوانین پیشگیرانه ای برای این جرم وجود داره؟

5. کودکان جزو آسیب پذیرترین گروهی هستند که در فضای مجازی امکان داره ازشون سوء استفاده بشه. آیا قانونی برای حمایت از کودکان در فضای مجازی در ایران وجود داره؟ ما چه ضعف هایی در قوانین مربوط به حمایت از کودکان در فضای مجازی داریم؟

بخش اول: حقوق در فضای آنلاین

پادکست مدرسه رسا در گوگل پادکست

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.