اینترنت امن؛ اگر کسی عکس ما را منتشر کرد چه کنیم؟

کمک! شخصی بدون اجازه، عکس من را منتشر کرده است! نیازی نیست بترسید. این مسئله در حیطه موضوع اینترنت امن قرار می گیرد.

راه‌حل‌های زیادی برای رفع این مشکل وجود دارد.

  1. ابتدا می‌توانید از فردی که آن‌ عکس را به اشتراک گذاشته است، بخواهید که یا آن را حذف کند یا دیگر به انتشار آن ادامه ندهد. طبق گزارش‌های کودکان، این روش در بیشتر اوقات جواب می‌دهد.
  2. از شبکه یا وب‌سایتی که عکس شما در آن‌جا منتشر شده است، بخواهید که آن را حذف کند. اگر شما کمتر از ۱۸ سال سن دارید، ممکن است که وظیفة قانونی برای حذف کردن عکس شما داشته باشند. هر چند که در بسیاری از سرویس‌ها یا شبکه‌های اجتماعی، سیاست‌هایی در این رابطه وجود دارد که اگر عکس‌ یا مطلبی بدون اجازة صاحب آن محتوا، منتشر شود، پلتفرم وظیفه دارد که جلوی این کار را بگیرد.
  3. می‌توانید از طریق سایت‌هایی که در زیر معرفی شده است، جست‌وجوی معکوس در رابطه با عکس‌تان انجام دهید و ببینید که آیا عکس شما در جای دیگری منتشر شده است یا خیر. اگر این گونه بود مرحله دوم را انجام دهید.

www.tineye.com

https://suport.google.com/websearch/answer/1325808?hl=en

  1. درباره ی هر مسئله‌ای، با یک نفر مشورت کنید. اگر نمی‌توانید که با والدین‌تان صحبت کنید، می‌توانید از دوستان‌ یا از مراکز تماسی که به حمایت از کودکان اختصاص دارند، کمک بگیرید. انتشار عکس‌های خصوصی شما بدون رضایت‌تان، حتی اگر عکسی باشد که چندان خصوصی هم نیست، می‌تواند پدیده‌ای استرس‌زا باشد. مجبور نیستید که با چنین مشکلی به تنهایی مقابله کنید.

مقاله مرتبط: استفاده امن از اینترنت و اخلاق رسانه ای

مقالات مرتبط

پاسخ‌ها

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.