سمانه خداوردی
پاسخ های انجمن ایجاد شده است
اگر ما مربیان بدانیم که هنر چه معحزه ای دارد همه ی زنگ های هفته مان را هنر می کنیم.
در دل هنر، ریاضی وعلوم و … نهفته است.
در دوره ابتدایی بچه ها نیاز به هنر دارند.نقاشی ، کلاژ، حجم سازی ، کاردستی ، نمایش خلاق ،
موسیقی و ریتم …
اگر زنگ هنر نداریم اما مربی خودش هنرکند باشد باز بچه ها سود خواهند برد.
معجزه ی هنر ، خلاقیت است ….
سلام .ممنون از معرفی این برنامه
ما هم برای کتاب داستان در پایه ی پیش دبستان از این برنامه زیاد استفاده می کنیم . هر صفحه ی کتاب را عکس گرفته و پشت سر هم قرار می دهیم و سپس رو خوانی می کنیم و صدا هم زمان ضبط می شود. این جوری همه ی بچه ها می توانند تصاویر و متن کتاب داستان را به طور واضح ببینند.
البته نکته ی مهم در این راستا این است که حواسمان باشد زمانی که از کتابی پی دی اف و یا عکس و فیلم می گیریم آن را انتشار ندهیم و حق ناشر محفوظ بماند. کتاب را خریداری کرده و در نگهداری فایل کتاب امانت دار هستیم.
سلام . ممنون از لطف شما
خودم هم از نوشتن لذت می برم . سعی می کنم گزارش های بیشتری رو به اشتراک بگذارم
سلام .
عجب تجربه ای !
ممنون که به اشتراک گذاشتین
از این اتفاقات بین همکاران هم ممکنه رخ بدهد.
سلام . ممنون بایت به یادآوری این جشن ها . من متولد بهمن هستم . خیلی بهم جسبید .سپاسگزارم
سلام . ممنون از این که یک مسئله را ازجنبه های مختلف در کنار هم قرار داده اید . اینجوری بیشتر در ذهن ماندگار می شود .
سلام . تجربه ی جالبی و سختی به نظر می رسه . نکته ی مهمی را بیان کردید . دانشجو معلم کارش را باید کلاس چند پایه آغاز کند . کلاسی هایی که فقط از عهده ی معلمان کار کشته با سوابق بالا بر می آید ! آیا نبود معلم باعث چند پایه بودن در یک کلاس می شود ؟
نکته ی مهم دیگری که کمتر مورد توجه است بودجه بندی محتوای آموزشی یکسان بین مدارس غیر انتفاعی کم جمعیت در هر پایه و یک کلاس چند پایه است . تا حالا از این بُعد به موضوع نگاه نکرده بودم .
سلام . سه فعالیتی که در انتهای متن آورده اید یکی از راه گشا ترین کار هایی ست که یک مربی می تواند انجام دهد تا سال تحصیلی پیش رو را با آرامش بیشتری طی کند . وقتی وارد کار می شویم اصلا وقت انجام این کارها نیست ! بعد می توانیم آنچه در تابستان توشه ی راهمان کردیم استفاده کنیم و کم کاستی ها را یادداشت کرده و برای تابستان سال بعد محتوا را پر پیمون تر، دقیق تر و … کنیم برای سال بعد . بعد از چند سال دست پری خواهیم داشت . البته یادمان باشد که این مطالب و محتوا دائم باید به روز رسانی شود .
سلام
نکته ی جالبی در متن شما دیدم. این که بچه ها راه حل های مختلف ارایه بدهند و همه را یادداشت کنیم. خوب است حتی راه حل های اشتباه را هم بنویسیم و آن ها را هم بررسی کنیم. ( در ابتدا اشاره ای به اشتباه بودن روش و جواب نداشته باشیم ) من خودم از نوشتن راه حل های اشتباه کمی ترس دارم که شاید نتوانم خوب از پسش برآیم و جمع و جور کنم ! اما همین ها هم فرصت یادگیری دارند.
سلام بسیار موافق صحبت شما هستم . هر فعالیتی که علاوه بر ذهن، بدن (دست ورزی)و احساسات هم دخیل باشند یادگیری عمیق تری اتفاق خواهد افتاد. هر قدر سن بچه ها کمتر باشد بدن و احساسات بیشتر باید درگیرباشد.
ابزارهای مونته سوری بخش ریاضی خیلی کمک کننده هستند در این روند.
هر قدر کاربرگ ها را کمتر کنیم موفق تر عمل خواهیم کرد.
سلام
آفرین بر شما!
انگار ما یادگرفتیم که بازیافت یعنی قوطی خالی، بطری خالی آب معدنی و …
چشمهایمان را بشوییم، عمیق تر فکر و عمل کنیم.
دقیقا. مشکل من اینجا بود که فکر می کردم اولیا همه چیز را می دانند و آگاهی کافی و کاملی از روند همراهی کردن به آن ها نداده بودم . فهمیدم اگر این اتفاق رخ داده مشکل از من بوده نه از پدر دانش آموزم. او پسرش را همراهی کرده، من باید قوانین و یا روند کار را برای اولیا مشخص و حتی آموزش یم دادم . برای امسال این روند را خواهم داشت .
سلام .
ممنون از شما . امسال هم می خواهم با قدرت بیشتری این روند رو ادامه بدم امیدوارم تجربیات خوبی داشته باشم و بیام و این جا یادداشت کنم
سلام.
امیدوارم سال خوبی رو آغاز کرده باشین
ممنون از توجه ی شما
سلام . ممنون از توجه ی شما .
وقتی با بچه ها پروژه انجام میدهیم یکی از اهدافمان همین است که روند با توجه به تفکر بچه ها ممکن است تغییراتی داشته باشد . انعطاف یکی از کارهایی ست که یک معلم می تواند انجام دهد درجهت بهبود در یادگیری